סמארטפונים ואינטרנט

חוק חדש: הסתיימה ההתקשרות? לספק אסור לשלוח לכם מיילים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק. מהיום, הספק שלכם לא יוכל להטריד באמצעות פרסומות או הודעות נוספות במייל אחרי סיום ההתקשרות: "ספקים חושבים שמי שלא לקוח שלהם, עדיין במועדון הלקוחות שלהם"

  • כ"ג שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקשורת של חברי הכנסת אורי מקלב ושולי מועלם רפאלי, לפיה בעסקה מתמשכת לא יוכל הספק להמשיך ולשלוח הודעות מיילים לצרכן. החוק מחייב את לראות את הצרכן כמי שסירב לקבל פרסומת מהגורם שעמו התקשר בעסקה, החל ממועד סיום ההתקשרות.

"חוק התקשורת אוסר על מפרסם לשלוח 'דבר פרסומת' לנמען, למעט במקרה שבו אישר הנמען באופן פוזיטיבי כי הוא מעוניין לקבל מהמפרסם דברי פרסומת", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "יחד עם זאת, החוק מאפשר למפרסמים לשלוח דברי פרסומת גם ללא אישור מפורש של הנמען, בהתקיים כל התנאים המנויים בסעיף 30א(ג) לחוק, דהיינו, כאשר הנמען מסר למפרסם את פרטיו במהלך רכישה של מוצר או שירות או במהלך משא ומתן לרכישה כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו". עוד קובע החוק, כי הנמען רשאי, בכל עת, להודיע למפרסם על סירובו לקבל דברי פרסומת, או לחזור בו מהסכמתו לקבל דברי פרסומת, ככל שניתנה, וזאת באמצעות שליחת "הודעת סירוב" למפרסם.

על מנת להרחיב את החוק, נקבע כי הודעת סירוב לקבלת פרסומת תיחשב גם בנוגע להודעה של הנמען כי ברצונו להתנתק משירות שרכש מן המפרסם. כלומר, במקרה שבו הנמען לא מעוניין עוד להיות לקוח של המפרסם, והודיע לו כי ברצונו להתנתק מהשירות, הספק יראה זאת כהודעת סירוב האוסרת עליו לשלוח מיילים או דברי פרסומת נוספים.

"יש הצעות שנראות מובן מאליו אבל התברר שיש כאלה שחושבים שזה לא ככה. הם חשבו שמישהו שאמנם כבר לא לקוח שלהם, עדיין נשאר במועדון הלקוחות שלהם ואפשר לשלוח לו פרסומות", אמר ח"כ מקלב בתום ההצבעה, שעברה פה אחד, כש-34 הצביעו בעד. מקלב הוסיף: "מעבר למטרד, אחר כך גם מתברר לך שהתחייבת לדברים מבלי שהיית מודע אליהם. יש כאן אמירה ברורה שאם אני מפסיק את השירות אני רוצה להפסיק את ההתקשרות."

תגיות:ספקפרסומותמייל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה