חדשות בארץ

מחאה על גיוס בנות לצה"ל; מהומות בשכם עקב המצוד אחר המחבל

200 מפגינים חרדים נטלו חלק במחאה סמוך למאה שערים בירושלים, צה"ל שמחפש את המחבל מאריאל עצר שבעה פלסטיניים ופתח באש נגד המתפרעים, ומשרד החוץ מביע הסתייגות מאישור "חוק השואה" הפולני. כל מה שצריך לדעת

החיפושים אחר המחבל (צילום: פלאש 90)החיפושים אחר המחבל (צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

צה"ל פועל לאיתור המחבל מהפיגוע באריאל: שבעה פלסטינים נעצרו הלילה בעימותים שפרצו בפעילות צה"ל בשכם לאיתור המחבל מהפיגוע באריאל, בעקבותיו מצא את מותו איתמר בן גל ז"ל. כ-500 פלסטינים השתתפו בהפרות הסדר וכוחות צה"ל פתחו לעברם באש. מדובר צה"ל נמסר הלילה כי "בשעות האחרונות כוחות צה''ל מהחטיבה המרחבית שומרון פעלו בעיר שכם במטרה לאתר את המפגע אשר דקר את איתמר בן גל ז''ל אמש סמוך לצומת אריאל. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר מסיבית ואלימה בהשתתפות כ-500 פלסטינים אשר במהלכה המפגינים יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה ומטענים, הקימו חסמי אבנים וכן ביצעו ירי חי לעבר הכוחות. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וביצעו ירי חי לאוויר לפיזור ההתקהלות. נבדקת טענה על מספר פצועים פלסטינים ובנוסף, פלסטיני הרוג".

הפגנות נגד גיוס בנות לצבא: כ-200 מפגינים חרדים קיימו אתמול הפגנה בסמוך לשכונת מאה שערים בירושלים, זאת בטענה כי צה"ל מקשה בתקופה האחרונה על בנות דתיות וחרדיות לקבל פטור מגיוס, זאת על אף שחתמו על הצהרה. הצומת נחסמה לתנועה וכוחות המשטרה ניסו להשליט סדר במקום.

נתניהו מזהיר: ראש הממשלה בנימין נתניהו נטל אתמול (שלישי) חלק בסיור בגבול הצפון. ראש הממשלה אמר: "אני מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתו. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו".

 

חוץ

משרד החוץ מגיב לחוק הפולני: משרד החוץ הגיב על "חוק השואה" הפולני שאושר אמש על ידי הנשיא אנדז'יי דודה. "ישראל ממשיכה לפעול מול הרשויות בפולין ומביעה בפניהן את ההסתייגויות הישראליות בהצעת החוק הפולני", נכתב בתגובה להחלטה. "ישראל רשמה לפניה את העובדה שנשיא פולין הפנה את החוק לבית הדין החוקתי להבהרות בנושא, ומקווה שבפרק הזמן עד להכרעת המשפט אפשר יהיה להסכים על הכנסת שינויים ותיקונים בחוק. לישראל ולפולין אחריות משותפת לחקור ולשמר את ההיסטוריה של השואה".

שליח טראמפ גינה את הפיגוע: ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאזור, התייחס לפיגוע באריאל ואמר: "אב לארבעה נדקר למוות כשחיכה לאוטובוס. אני מתפלל למען משפחתו. האם המתקפה תזכה לגינוי או שיהללו אותה?", אמר תוך שהוא רומז לרשות הפלסטינית.

לבנון מזהירה את ישראל? נשיא לבנון מישל עאון וראש הממשלה סעד חרירי אמרו כי "איומי ישראל הם איום ישיר על היציבות באזור הגבול", זאת לאחר שישראל הודיעה כי בכוונתה לבנות חומה בגבול.

 

מזג האוויר

היום: מעונן חלקית. מזג האוויר יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה. עליה תירשם בטמפרטורות.

חמישי: עליה נוספת בטמפרטורות, שיוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה.

שישי: מעונן חלקית. עדיין חם ויבש מהרגיל לעונה.

שבת: מעונן בעננות בגובה רב. חם ויבש מהרגיל לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותגיוסשכם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה