הידברות לנוער

הידברות לנוער: בואו נדבר על זה – הכישרון האישי שלנו

האם אנחנו חייבים לוותר על הכישרון המיוחד שמלווה אותנו בחיים, בעקבות ההתחזקות? ממש לא

  • כ' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש לכם זמן פנוי? סביר להניח שאתם משקיעים אותו בכישרון שלכם. ואם אין לכם אחד, אולי כדאי למצוא אחד כזה, כי בטוח שיש!
כישרון, למעשה, הוא אחד הדברים שאנחנו יותר טובים ומצליחים בו. הוא נותן לנו הרגשה של חיות וצמיחה בפן האישי. כשאנחנו חוזרים בתשובה ורוצים לעשות מהלך של התקרבות לה' יתברך, אנחנו נאלצים לוותור על דברים שהתרגלנו לחיות איתם או על פי הם, מאחר שהם אינם מתאימים עבור הדרך שאנחנו רוצים להנחיל לעצמנו. חלקנו מאמינים, שלא בצדק, כי עלינו לוותר על תחומים מסוימים שעסקנו בהם, לפעמים גם על הכשרון שלנו, מאחר שאיננו מצליחים לראות כיצד הוא יכול לעזור לנו להתקרב לה'. הדבר איננו בהכרח נכון!

הכישרון שלנו, מעבר להיותו דבר שאנחנו מוצאים בו רוגע ועשייה, הוא חסד שה' נתן לנו במתנה על מנת שנוכל לצמוח איתו, ולא רק עוד העברת זמן או נושא לתחרות. הוא אחד מן הכלים החשובים ביותר שלנו לצמיחה אישית, ואל לנו לפסול אותו מהר כ"כ, גם אם אנחנו רואים שבדר"כ אנשים מתחזקים אינם משתמשים בו.

אחד מן החברים שלי לישיבה סיפר לי, שכשלפני שהוא חזר בתשובה הוא אהב מאד לרקוד סוג ריקוד מסוים בשם "ברייקדאנס". במהלך ההתחזקות שלו, הוא סיפר, הוא החליט להשאיר את זה מאחוריו. שאלתי אותו לפשר הדבר, והוא הגיב שזה פשוט כבר לא חושב שזה שייך.
"ככה ויתרת מהר כל כך על מה שאהבת?", שאלתי אותו, "כן!", הוא ענה בהחלטיות. הוא המשיך להסביר שזה מקשר אותו לרגעים טובים פחות בחייו, ושיש לזה, בעיניו, השפעה טובה פחות בתור מתחזק כעת.

פה תמיד טוב לזכור. אז נכון, שגינו ואנחנו מתחרטים מאוד – וזה הדבר הנכון. אם הכישרון שלנו הוא בהחלט דבר שלילי, כמו יכולת להתנהג בעורמה או להשתמש בלשון חדה, צינית ופוגענית – אז כדאי לוותר ולמצוא כישרון אחר, כדי להאיר איתו את העולם של ה' ושל עצמנו. אך כשם שלרוב הדברים יש צד טוב וגם צד רע, כך נוכל להתבונן על הכישרון שלנו ולמצוא בו את הצד הטוב שיכול להביא לקידוש ה' ולהארת העולם במקום לדחות אותו על הסף!

ריקוד, לדוגמה, הוא אמצעי שחרור מצוין בעבודת ה', ורבים מנצלים אותו כדי לשמוח ולהשתחרר מן הלחץ ולחזור לאיזון. אילו אותו חבר היה מביא את זה לצד הקדושה ולא לצד של גאווה או התפרקות שלילית, זה יכול היה להיות אחד מן הדברים שהיו מקדמים אותו מאד.

לכל אחד מאיתנו הכוח והיכולת לנתב את הכישרון שלו לקדושה, ואל לנו לוותר עליו, כי הוא חלק מאיתנו, ועלינו להשתמש בו בתבונה. לשם כך נתייעץ עם רב או עם יהודי ירא שמיים שיוכל לעזור לנו לנתב את הכישרון שלנו למקום הנכון.

רבים ויתרו על הכישרון שלהם והחסירו את האור המיוחד שלהם מן העולם. האם זה באמת שווה את זה? האם הדבר באמת מביא אותנו לאיזון? כנראה שלא. גם אם נחליט לוותר עליו, נשמור על איזון, ובמידה והכישרון שלנו שלילי - נפסיק להשתמש בו בהדרגה ולפי הכוונה, כדי שלא נחווה קריסה וחוסר השלמה בעקבות צעד חד צדדי שכזה.

נאמין, שלכל אחד מאיתנו יש הכוח להשפיע ולהאיר את העולם בכישרון ובכוח המיוחד שה' יתברך נתן לו. וכשם שהתאמצנו בדברים שליליים שעשינו בעבר – נוכל לתת את המקסימום גם בדברים החיוביים שטמונים בתוכנו.

אם אתם מעוניינים לספר על מקרה שקרה לכם – ספרו לנו בתגובות, או שלחו לנו מייל אודות נושא מסוים או מקרה שעבר עליכם בתור מתחזקים / בעלי תשובה שתרצו שנדבר עליו, לכתובת Dan.poter.13@gmail.com, כדי שנוכל לדבר ולהזדהות יחד עם נקודות דומות בין כולנו.

תגיות:הידברות לנוערחזרה בתשובהכישרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה