חדשות בעולם

מפתיע: כיצד שרד בחור צעיר במינוס 30 מעלות ביער?

בחור צעיר כבן 30 איבד את דרכו במעבי היער הקפוא בו שהה במינוס 30 מעלות, וחולץ לאחר 5 ימים לאחר ששרד באורח פלא בזכות מצית שהייתה באמתחתו, איתה השתמש לצורך המסת הקרח והרחקת חיות טורפות

  • כ' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנדריי אונפרייב בחור צעיר כבן 30 איבד את דרכו במעבי היער הקפוא בו שהה במינוס 30 מעלות, וחולץ לאחר 5 ימים לאחר ששרד באורח פלא בשל מצית שהייתה באמתחתו, איתה השתמש לצורך המסת הקרח והרחקת חיות טורפות.

לדברי אנדריי אונפרייב, במהלך יום עבודה ביער התרחק מחבריו במקום, וכאשר ראו כי אינם מצליחים למצוא אותו, החליטו להזעיק את שירותי ההצלה.

"ראיתי עקבות אבל בלי מסלול מוגדר", אמר אנדריי בעודו מנסה לתאר את ניסיונותיו במציאת הדרך חזרה, "היער היה כמו תל נמלים. המון מסלולים, אבל כל אחד לקח הוביל אותי רק להצטלבות הדרכים הבאה. זה היה מבוך שלא נגמר. לפעמים הייתי חייב ללכת בשלג שהגיע עד המותניים".

לטענת אונפרייב, ברשותו היה דבר אחד והוא מצת בו השתמש לצורך הרחקת זאבים: "היה לי רק מצית בכיס. אני זוכר איך יצאנו לקמפינג כשהייתי ילד. הדלקתי אש והוספתי ענף אחרי ענף".

בשיחה עם 'דיילי מייל' הבריטי סיפר אנדריי כי במהלך הימים בהם שהה ביער, הוא אכל שלג ומחטי אורן, ובזכות המצית יכל לחמם את השלג ולשתות: "ניסיתי לא לישון ולהמשיך ללכת מסביב לאש. האש הצילה את החיים שלי", אמר, "הימים האלה הרגישו כמו יום אחד שלא נגמר".

אנדריי היה תשוש ורעב, עד שצוות החילוץ מצא אותו: "יצאתי מדעתי. כשמצאו אותי שכבתי על השלג בלי הכובע והמעיל. פשוט חיבקתי את עצמי. אז אני זוכר במעומעם שאנשים היו מסביבי, ושהייתי בג'יפ, והחזקתי תרמוס עם תה. אז הרופאים, האמבולנס, והדרך לבית החולים", נזכר.

לדברי אחד המחלצים לאנדריי קרה נס, כיוון שלמרבה הפלא הרופאים מצאו את אנדריי כשהוא עם כוויית קור אחת בלבד, וללא דלקת ריאות: "כשאדם על ערש דווי לקראת מוות מקור הוא מקבל תחושת שווא שחם לו. אם הוא זורק את הבגדים כפי שהוא עשה, זה אומר שהוא עלול היה למות תוך שעה או שעתיים". 

תגיות:שלגאבוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה