חדשות בארץ

הרב הראשי: "בתי המשפט יותר גרועים מערכאות של גויים"

הרב יצחק יוסף תקף בעקבות דבריו של השופט בדימוס אהרון ברק ("לא עולה על הדעת להפוך שופטים מחוזיים לבוררים, אז לשופטי בית הדין הרבני יאפשרו זאת?"). הרב אמר: "דבריו כ'חרס נשבר'"

  • כ' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב הראשי יצחק יוסף אתמול את בתי המשפט ואת השופט בדימוס אהרון ברק. את הדברים אמר במסגרת כינוס של בתי הדין הרבניים. "הפנייה לבתי המשפט גרועה יותר מפנייה לערכאות של גויים", אמר הרב הראשי, שזעם על ראיון שהעניק השופט ברק בסוף השבוע ל"ידיעות אחרונות", בו יצא נגד הצעת החוק המבקשת להתיר לבתי הדין הרבניים הממלכתיים (הרב יצחק יוסף הוא הנשיא שלהם) לתפקד גם כבוררים, ולדון בסכסוכים ממוניים על פי דין התורה. בראיון עצמו אמר ברק: "קחו את הצעת החוק שלפיה בית הדין הרבני יכול לשמש כבורר. בית המשפט העליון פסק נגדה, וקבע שבוררות כזאת היא בניגוד לחוק הקיים. אבל גם אם יתקנו את החוק, זה יהיה לא טוב. לא עולה על הדעת להפוך שופטים מחוזיים, שופטי שלום או שופטים של בית המשפט העליון לבוררים, אז למה שלשופטי בית הדין הרבני כן יאפשרו את זה?".

"אנחנו לא צריכים להתחשב בכל מה שמדבר אהרון ברק, לא להתחשב בו, היה כלא היה. אני מוחה על הדברים ואנחנו מבטלים את הדברים שלו. כל הדיינים מסתמא מצטרפים איתי לבטל ביטול 'כחרס הנשבר' את כל דבריו של אהרן ברק", אמר הרב הראשי. "הדבר הזה מאוד מוזר. שני יהודים יראי שמיים רוצים לדון בפני הדיינים, אבל הוא נגד. הוא ממשיך את המלחמה שלו. זו כפייה אנטי דתית. אתה כופה אותם שלא ידונו בפניהם, שילכו לבית משפט. דנים פה להתיר אשת איש לעלמא (לעולם), נותנים גטים, מתירים ממזרות וכל הדברים האלה.  דיני ממונות – למה שלא ידונו? יש בוררות. למה לכפות אותם שילכו לבית משפט?".

עוד הוסיף הרב הראשי כי "הערכאות בבתי המשפט בישראל גרועות מערכאות גויים", תוך שהוא מצטט רבנים בכירים שקבעו בעבר כי העושה כן הוא "כבועט בתורת אלוקים חיים".

תגיות:גוייםערכאותבתי משפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה