שאלון יהדות

מנדי ג’רופי בשאלון יהדות: "מופע יחיד בבית חולים שווה יותר מכל הופעת ענק"

הוא מתחבר במיוחד לדמותו של דוד המלך, אוהב מכל החגים את חג הפסח, ומתחבר באופן אישי לנקודת השמחה. הפעם הראשונה שהוא שמע מישהו מנגן בכינור גרמה לו להיות זמר – שאלון יהדות עם הזמר מנדי ג'רופי

  • כ' שבט התשע"ח
מנדי ג’רופימנדי ג’רופי
אא

סיפור ילדות שמלווה אותך?

"גדלתי בחבל תענך, בן להורים שלוח חב''ד שהגיעו לשם בשליחות הרבי. בזמנו זה היה מקום שקט ונידח, בלי הרבה אירועי תרבות או חוגים לילדים. יום אחד ביקרה בבית הספר שלי משלחת מהמרכז, ואחד מחבריה היה כנר. זו הייתה הפעם הראשונה שפגשתי מישהו שמנגן בכינור והתלהבתי ממנו מאד. אז התעוררה בי האהבה למוזיקה. במשך חודשים אחר כך, הייתי משחק עם שני מקלות בבית, מדמיין שאחד מהם כינור והשני קשת ו'מנגן' בהם. לימים, כשגדלתי, זכיתי להופיע ביחד עם הכנר המוכשר הזה, יהודי מיוחד בשם מאיר רוזן, שראוי לכתבה בפני עצמו".

נקודה יהודית שאתה מתחבר אליה באופן אישי?

"בנערותי זכיתי לקבל ברכה מיוחדת מהרבי מליובאוויטש, כשעברתי אצלו בחג הסוכות. בדרך כלל כשעברו אצלו בחלוקת הדולרים הוא היה נותן דולר ומברך: 'ברכה והצלחה'. באותו חג, כשעברתי אצלו, הוא נתן לי דולר ובירך: 'מרבים בשמחה'. הבנתי אז שהרבי נתן לי הוראה מיוחדת להתחבר לנקודת השמחה בעבודה ה', לשמח אחרים. בכלל, כל נושא השמחה ביהדות מעסיק אותי מאד."

היהדות בשבילך היא?

"היהדות בשבילי היא זכות להיות בנו של הקב''ה. אני יודע שלא כולם אוהבים את הביטוי הזה, אבל אנחנו העם הנבחר. ה' בחר דווקא אותנו, מכל העמים. ולהיבחר זו זכות. זו זכייה גדולה ושמחה ומקור החיים."

מצווה שיקרה ללבך במיוחד?

"אני מתחבר מאד למצוות החסד, דווקא בהקשר של שמחה. מבחינתי מופע יחיד בחדר קטן של בית חולים שווה יותר מכל הופעת ענק מול אלפי אנשים. לשמח יהודים נדכים וחולים, לבוא ולקחת אדם שבור לב ולהפוך אותו לשמח ומחייך, זה מבחינתי הדבר הכי טוב בעולם. ואני מודה לקב''ה על הזכות והיכולת שנתן לי לשמח אנשים".

חג אהוב עליך?

"פסח. גם בגלל שנולדתי בערב ליל הסדר, אבל גם בגלל שזה זמן של התחדשות וניקיון. חג מיוחד של אמונה. השינוי במאכלים, המטבח הפסחי והאביב, גורמים לי להתחבר לחג הזה במיוחד. חג של סיום והתחלה חדשה עם מראה חדש".

כמה וכיצד הקב"ה נוכח בחייך, ובאיזה אופן הוא משפיע על עשייתך?

"דווקא בתור אדם עצמאי, אני מרגיש את החיבור לקב''ה בצורה מאד גדולה. אני מרגיש שהקב''ה מנהל את היומן שלי. כשאנשים שרוצים להיכנס לתחום המוזיקה מבקשים ממני עצות או טיפים, אני תמיד אומר להם: תזכרו שהקב''ה מנהל את היומן. מה שקובע זה לא יחסי ציבור או מילה טובה מאמרגן, אלא מה שהקב''ה רוצה שיהיה. איפה שאתה צריך להיות אתה תהיה. אני שר כבר 23 שנים, ואין אמרגן יותר מהקב''ה".

דמות מעולם היהדות שמשמשת מקור השראה עבורך?

"הרבי מליובאוויטש, כמובן. ההשפעה הכי גדולה שלי, על כל צעד ושעל, והמנהיג שהתווה לי דרך בעבודת ה'".

דמות תנ"כית שהיית רוצה לפגוש?

"בהחלט דוד המלך. כתוב שדוד המלך הייתה שורה עליו רוח ה', והיה מתחיל לנגן. הוא זכה לנבואה ולחיבור עם ה' דרך הניגון. גם המילים שכתב מפעימות. היהודי הכי פשוט יכול לפתוח ספר תהילים ולהתחבר למילים האלו כאילו נכתבו עבורו".

פגישה/שיחה מעניינת שהייתה לך פעם?

"לפני כמה שנים הופעתי בחנוכת ישיבה בירושלים, סמוך לכותל המערבי. באותה תקופה סבלתי מאד מצרידות גדולה וכאבי גרו שלא עברו. העיתוי היה בערב חג הסוכות, חג שמלא בהופעות ושמחות בית השואבה, ודאגתי מאד איך אעביר את החג עם גרון במצב כזה. באותו אירוע היה גם הצדיק הרב מרדכי אליהו זצ''ל, ניגשתי אליו וביקשתי ברכה לכאבים ולצרידות. הוא הסתכל עלי ואמר: 'על העניבה שלך יש צורת שתי וערב, צריך לגזור אותה ולהשליך אותה לפח'. בדקתי את העניבה וראיתי שבאמת מופיעה עליה דוגמת שתי וערב, שלא הבחנתי בה קודם, בגלל שהוסוותה במומחיות. קרעתי את העניבה וזרקתי לפח, ואז הוא בירך אותי: שבעז''ה יתקיים בך קול – ראשי תיבות רפואה קרובה לבוא. כעבור זמן קצר הכאבים והצרידות פשוט נעלמו כלא היו. אותו חג סוכות היה אחד המוצלחים שהיו לי, וזכיתי להופיע ולשמח הרבה יהודים בשמחות בית השואבה בחג".

מבחינה מקצועית, האם אתה במקום בו דמיינת שתהיה?

"העבודה אצלי היא לא קריירה, אלא שליחות ואני לא מציב לעצמי יעדים. כל טלפון שאני מקבל לשמח יהודים, אני יודע שזה רק עוד חלק בשליחות שלי. בשנה שעברה הוצאתי ספר ליקוטים, 'מרבים בשמחה', על ענייני החסידות, ואני מנסה לפתח את השליחות בכל צעד, לאו  דווקא בשירה. המיתוג והפרסום לא תופסים אצלי מקום, כי הם לא פסגות השאיפות שלי. מה שאני רוצה זה לשמח יהודים ולעבוד על מידת השמחה".

איפה אתה רוצה להיות בעוד עשר שנים?

"בעז''ה, מקווה שעד אז הקב''ה יחמול עלינו ויבנה את בית המקדש בקרוב, ונזכה לראות כוהנים בעבודתם ולווים בשירתם. מקווה לראות את הלווים משמחים את עם ישראל ושרים ומנגנים".

מה דעתך על בעלי התשובה? וכמה אתה מרגיש קשור לבעלי התשובה?

"אני מתפעם מהם. אני ומשפחתי מתגוררים ברחובות ומזמינים מידי שבת זוגות בעלי תשובה. גם מכיוון שלא תמיד לבעלי תשובה יש משפחה להתארח אצלה בשבתות, וגם לטובת ילדי. בכל שבת, אני מבקש מבעל התשובה שמתארח אצלנו שיספר את סיפור חייו, והילדים שלי יושבים מרותקים ומבינים על מה הוא ויתר וכמה הוא הקריב. אני חושב שזה גם מעורר בהם הערכה גדולה לבעלי תשובה, וגם מפתח בהם את רגש ההודיה, שזכו לגדול כיהודים מאמינים".

הסינגל האחרון שהוצאת – "ואתם רוקדים" היה ללהיט גדול. יש תוכניות לאלבום חדש בדרך?

"השיר הזה הוא באמת סינגל שלישי מתוך עבודה על תקליט שבעז''ה מתגבש. אני מקווה מאד שעוד השנה אזכה להוציא אותו, אבל תאריך מדויק עדיין אין".

תגיות:מוזיקהמנדי ג'ופרישאלון יהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה