חדשות בריאות

בקרוב: נערים עד גיל 20 לא יוכלו לקנות סיגריות

משרד הבריאות הסכים, והצעת סגן שר הבריאות ליצמן תובא לאישור הכנסת. המשמעות: חיילים מתגייסים ונערים בגילאי ישיבות הסדר לא יוכלו לקנות סיגריות. המטרה: לאשר את החוק כבר בתוך חודשיים

  • י"ט שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד הבריאות הסכים להעלות את הגיל המותר למכירת סיגריות, ומעתה לא יוכלו נערים עד גיל 20 לקנות אותם. על פי ההחלטה, הגיל המותר לרכישת סיגריות יעלה בשנתיים. בחדשות 2 פורסם כי בסביבתו של סגן שר הבריאות ליצמן אמרו כי לא רק שהצעת החוק תעבור, אלא הליך החקיקה גם יזורז ועשוי להיות מאושר כבר בתוך כחודשיים. על פי ההחלטה, חיילים מתגייסים וכן נערים בגילאי ישיבות הסדר לא יוכלו לקנות סיגריות. בחודשים האחרונים ניסה חבר הכנסת יהודה גליק לקדם הצעת חוק כזו, אך להגביל את הגיל המותר ל-21. בסופו של דבר הושגה פשרה עם ליצמן.

מי שהגיב לכתבה היה איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית. משם נמסר: "מברכים על הצטרפותו של סגן שר הבריאות ליצמן למעגל הרחב של התומכים בהעלאת גיל איסור מכירת מוצרי טבק וניקוטין. זהו צעד משמעותי במניעת התחלת התמכרות מזיקה בקרב בני נוער וצעירים בישראל שיציל חיי אדם". עוד אמרו באיגוד: "אנו מקווים שהאיסור ייכנס לתוקף כמובטח כבר בחודשיים הקרובים. אנו מציעים לנסח את הצעת החוק כך ששר הבריאות בעתיד יוכל בקלות להעלות לגיל 21".

כזכור, רק לפני כעשרה ימים דנה הוועדה לזכויות הילד דנה בנושא "מכירת סיגריות לקטינים", זאת על רקע אי אכיפת החוק האוסר מכירת סיגריות לצעירים מתחת לגיל 18. במהלך הדיון הציעה ח"כ יפעת שאשא ביטון להפעיל סנקציות על מורים ותלמידים שיעשנו בבתי הספר ונציגת משרד החינוך הצהירה כי בתקופה הקרובה יפורסם חוזר מנכ"ל שיעגן את איסור העישון למורים בכל שטחי המוסדות ויכלול אפשרות של העמדת מורים בפני ועדת משמעת במידה ולא ישמעו להנחיות. כעת, אם הצעת החוק תעבור, הדיון בנושא עישון התלמידים בבתי הספר יירד מהפרק משום שיהיה אסור בחוק והעניין יתמקד במורים.

תגיות:סיגריותנערים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה