ונשמרתם

סכנה בגני הילדים: שיחקה בארגז החול, ואושפזה בעקבות זיהום

דרישת ההורים להחליף את החול בגני הילדים מתעצמת ומגיעה לוועדת הכנסת, נוכח מקרים רבים בהם הילד חוזר לבית עם זיהום, ואצל תינוקת בת שנה וחצי הדבר אף הוביל לאשפוז בבית חולים. יו"ר הוועדה: "מדובר במפגע תברואתי חמור"

  • ט"ז שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בוועדה לזכויות הילד של הכנסת דנו בבעיה המטרידה שנים רבות את ההורים לילדים במעונות ובגנים, ולהם דרישה ממשרדי החינוך והבריאות להחליף את החול בגני הילדים ובמגרשי המשחקים. לאחר פניות רבות התקיימה הוועדה בעקבות מספר מקרים לא נעימים שארעו במשחקי הילדים בארגזי החול, עד לכדי אשפוז בבית החולים.

אחד מהמקרים ארע לתינוקת בת חצי שנה ממגדל העמק. הבת חזרה מהגן כשהיא לא מפסיקה להתגרד. בתחילה זה נראה כמו פריחה עם נקודות אדומות, ולאחר מכן הנקודות נהפכו לפצעים, וחום החל להתפתח אצל הפעוטה, והיא נאלצה להתאשפז בבית החולים.

"זה היה מזעזע", סיפרה האם בשיחה עם חדשות 2, "אפילו הרופאים לא הצליחו להבין מה יש לה עד שקבעו שזה מהחול בגן".

מקרים דומים דווחו על ידי הורים נוספים במעון. ההורים פנו במכתב זועם לעירייה ולמשרד הבריאות, ודרשו בכל תוקף להחליף את החול המזוהם. לטענת ההורים החול משתרע על מתחם חצר גדול מאוד שחשוף לצואת בע"ח ולשאר זיהומים.

לדברי ההורים, החול לא מרוכז כולו בארגז החול כדי שיהיה אפשר לכסות אותו, ואף אין בכלל כיסוי בגודל המתאים וחיבורים דרושים. בנוסף, אין תחלופה תקופתית בחול בחצר אלא מוסיפים את החול החדש מעל הישן.

כל הפניות של ההורים ממגדל העמק הופנו לשולחנה של יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון. לדבריה: "לחול יכולה להיות תרומה חשובה בהתפתחות הילד בשנותיו הראשונות, כפי שהוכח במחקר והוצג ע"י אנשי מקצוע".

"כשאין יכולת, מסוגלות או רצון לתחזק אותו כראוי, הוא יכול להזיק לבריאות הילדים, וזו איננה הפקר. בין השאר, נבחן חלופות ראויות לארגזי החול, נדרוש את הגברת האכיפה, התחזוקה והטיפול של משרדי הממשלה הרלוונטיים והרשויות המקומיות בנושא ועוד. לא ייתכן שאנו נדרשים לנושא שוב, שנה אחרי הדיון הראשון, ובשטח ארגזי החול ממשיכים להוות מפגע תברואתי חמור", הוסיפה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "חול עלול להוות מצע להתפתחות מזהמים ופרזיטים העלולים לעורר תגובה אלרגנית בעור. משרד הבריאות מקדם בימים אלו בשיתוף משרד החינוך שיפור ההנחיות הקיימות, ביניהן חיפוי ארגז החול באופן מיטבי שאינו מאפשר חדירת מזיקים פוטנציאליים, ריצוף היקפי סביב ארגז החול, שמירה על איכות החול במהלך שנת הלימודים, תכיפות החלפת החול ובנוסף חשיבות שמירה על היגיינת הילדים לאחר המשחק בארגז החול. בכל מקרה של כניסת בעלי חיים לשטח הגן, זיהום בחול ומפגע העלול לסכן את בריאות ילדי הגן, על הרשות המקומית ו/או נותן הרישוי לדאוג לפתרון מידי וכן החלפת כלל החול בארגז. תלונות המועברות למשרד הבריאות מקבלות מענה מהיר הכולל ביקורת בגן וכן פניה לגורמים הרלוונטיים לשם מעקב וטיפול".

תגיות:ונשמרתםזיהוםחולגן ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה