חדשות בארץ

ברגע האחרון: נדחה פרסום "הרשימה השחורה" של חברות ישראליות

מועצת זכויות האדם של האו"ם פרסמה דוח על רשימת העסקים הפועלים בהתנחלויות, אך בלחץ ישראלי ואמריקאי הסירה את שמות העסקים שמשתפים פעולה עימם. פרסום הרשימה עבר למועד לא ידוע

  • ט"ז שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

מועצת זכויות האדם של האו"ם פרסמה אתמול (רביעי) דוח על רשימת העסקים הפועלים גם בהתנחלויות בגדה המערבית, אך ברגע האחרון בוטל פרסום "הרשימה השחורה" של שמותיהם. הרשימה הוסרה בלחץ אמריקני וישראלי ונראה כי מדובר בהישג משמעותי, לפחות בינתיים, לדיפלומטיה הישראלית. מדוע רק בינתיים? משום שהפרסום נדחה למועד אחר, וכרגע לא ברור למתי. כזכור, הדוח כלל רשימה של מעל 200 עסקים ישראלים, אמריקאים ואחרים, המקיימים קשרי גומלין עם גופים וארגונים בהתנחלויות. הרגישות מפני פרסום הדוח עלתה משום שפרסום שמות העסקים עשוי להוביל לסנקציות מצד ארגוני חרם ברחבי העולם.

הדוח היה אמור להתפרסם בחודש שעבר אך פרסומו נדחה לאור הלחץ שהפעילו ישראל וארצות הברית. התוצאה היא דחיית הפרסום של ה"רשימה השחורה" למועד לא ידוע. בחדשות 2 פורסם כי בין השמות שנכללו ברשימה השחורה היו טבע, בנק הפועלים, בנק לאומי, אגד, קוקה קולה וענקיות הנדסה ותיירות אמריקניות.

מאחורי הקלעים, ישראל פעלה לביטול ה"רשימה השחורה" באמצעות ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באו"ם וגם השגריר הישראלי שם, דני דנון. בכתבה הגיב שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, על פרסום הדוח כשאמר: "דווקא ביום בו באו"ם מציינים את יום השואה הבינלאומי בוחרת המועצה לפרסם רישומים של חברות הפועלות בישראל- זהו כתם שלא יימחה מהיסטורית האו"ם ובושה לדיראון עולם. נמשיך לפעול בכל האמצעים עם בנות בריתנו ברחבי העולם כדי להמשיך ולמנוע את פרסום הרשימה המבישה הזו".

תגיות:התנחלויותהרשימה השחורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה