חדשות כלכלה

מזמינים מוצרי חשמל מחו"ל? בקרוב תשלמו פחות מהרגיל

משרד הכלכלה פתח במהלך שעניינו להקל על היבוא האישי. בעקבות חקיקה חדשה, הצרכנים יהיו פטורים מתשלום דמי בדיקה על מוצרים שהוזמנו מחו"ל, ויזכו להוזלה משמעותית של מאות שקלים

  • ט"ו שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הכלכלה פתח במהלך שעניינו להקל על היבוא האישי. בעקבות חקיקה חדשה, הצרכנים יהיו פטורים מתשלום דמי בדיקה על המוצרים שהוזמנו. מדובר בתשלום הניתן למכון התקנים על מוצרים שחלה עליהם תקינה רשמית של המכון, בסך מאות שקלים. במרץ הקרוב תיקוני החקיקה צפויים להיאשר סופית על ידי הכנסת.

 ההוזלה תתממש על מוצרים שונים (עליהם משולמת עד כה עמלת דמי בדיקה של מכון התקנים), ביניהם: מדיחי כלים, שואב אבק, אופניים, כלי מטבח, מכונות כביסה, תנורים עוד.

משרד הכלכלה מעריך כי: "החקיקה החדשה תגביר את הרכש בערוצי היבוא האישי בקטגוריה של מכשירי חשמל ביתיים וציוד לבית – דבר שיגביר את התחרות ויביא להפחתת המחירים. קטגוריה זו לדוגמא נחשבת ליקרה בישראל בהשוואה למדינות מפותחות".

בספטמבר 2017 הוגשו המלצות ועדת ההיגוי הבין-משרדית להסרת חסמים ליבוא אישי, ביניהן ההצעה להעניק לצרכנים אפשרות יבוא של עד ל-30 יחידות מאותו מוצר - בלי שתחול עליהם הרגולציה ליבוא מסחרי. בנוסף, הומלץ כי לא יחויבו הזמנות מזון וקוסמטיקה באישורים ממשלתיים, וכי סך המוצרים לרכב המחייבים עצירה במכס לשם בדיקה ירד מ-20 אלף בשנה נכון להיום, ל–70 בשנה.

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, אמר כי: "החקיקה החדשה וביטול הצורך במכון התקנים למרבית המוצרים המיובאים לשימוש אישי יפחיתו את הרגולציה, ימנעו תשלום עלויות נוספות ביבוא אישי, יגדילו את מגוון המוצרים ויסייעו בהוזלת יוקר המחיה".

תגיות:מוצרי חשמלאינטרנטחו"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה