חדשות בארץ

קיבלתם SMS מצה"ל? ייתכן שאתם חייבים לו כסף

הצבא עורך בימים האחרונים מבצע גביה, במסגרתו נשלחו לעשרות חיילים הודעות שמבקשות להסדיר את התשלום בגובה מאות שקלים בגין ציוד שלא הוחזר. מצה"ל נמסר: "מדובר בתהליך גביית חובות לצה"ל"

  • ט"ו שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בימים האחרונים קיבלו מאות חיילי צה"ל הודעה לפיה עליהם להסדיר את חובותיהם כלפי הצבא. מתברר כי הצבא החליט לגבות מיליוני שקלים מחיילים משוחררים שלא החזירו את הציוד הצבאי או בגין כספים שניתנו להם בטעות דרך המשכורת הצבאית. מתברר כי חלק מהחיילים שקיבלו את ההודעה סיימו את שירותם הצבאי לפני שנים רבות, ולכן הם הופתעו לגלות את ההודעה במכשיר הטלפון שלהם. רוב ההודעות נשלחו בגין התראה על חוב בגובה מאות שקלים בודדים.

בצה"ל הסבירו לאתר "מאקו" כי בשנים האחרונות הצטברו חובות של מיליוני שקלים בקרב חיילים משוחררים שלא שילמו על ציוד שלקחו עמם לאזרחות או לא החזירו סכומים שנוספו בטעות למשכורתם מעבר למה שמגיע להם. עם כניסתו לתפקיד, החל מפקד מופ"ת (מוקד השכר והכספים בצה"ל) הנוכחי במהלך לגביית חובות על מנת להשיב את כספי החובות לצה"ל. בכתב נטען כי אחד החיילים קיבל את ההודעה הבאה: "שלום רב, להזכירך, קיימת לך יתרת חוב לצה"ל בסך 512.38 ש"ח. חרף פניותינו, טרם שילמת חוב זה. לפנים משורת הדין, אנו מאפשרים לך הזדמנות אחרונה לשלם את החוב המקורי ללא קנסות, ריבית והצמדה. ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות העברה בנקאית לבנק הדואר. במידה והחוב לא ישולם יופעלו נגדך הליכי גבייה ועיקול בהתאם לפקודת המסים והגבייה. בברכה, מנהל האכיפה והגבייה". אחד החיילים המשוחררים אמר: "למה שחייל יהיה חייב כסף לצה"ל? זאת פשוט בדיחה. במקום שישלחו מכתב מסודר עם פירוט החוב הם שולחים הודעה עם טלפון שלא עונים בו ושרשום באפליקציית זיהוי השיחות כ'מס הכנסה'. כמו מה זה נראה אם לא עוקץ?".

מצה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת תהליך גביית חובות לצה"ל, נעשה מאמץ לפשט ולהנגיש את דרך ההסדרה, לכן הופצה הודעה לבעלי החוב המסבירה כיצד ניתן להסדירו. בעקבות כך, כחלק מהיערכות לקבלת פניות מרובות בנושא קווי המוקד יתוגברו במהלך הימים הקרובים".

תגיות:אסמסחובצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה