חדשות יהדות

הרבנות לשליחי הציבור: "הפסיקו את התפילות על הגשמים"

אחרי גשמרי הברכה של השבועות האחרונים, שהגיעו בזכות התפילות והאחדות בעם ישראל - כעת מבקשת הרבנות משליחי הציבור להפסיק את התפילות המיוחדות על הורדת הגשמים, אך היחיד יכול להמשיך ולאומרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי גשמרי הברכה של השבועות האחרונים, שהגיעו בזכות התפילות והאחדות בעם ישראל - כעת מבקשת הרבנות משליחי הציבור להפסיק את התפילות המיוחדות על הורדת הגשמים.

על אף שבתחילה ההנחייה הייתה להרבות בתפילות הללו, כעת מכריז הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו - כי יש להפסיק עם התפילות הללו, בשל ריבוי הגשמים ששיפרו משמעותית את מדד המשקעים העונתי. 

"ברוך השם זכינו ושערי שמיים נפתחו, ולכן יש להבדיל בין תפילת שליח הציבור לבין תפילת היחיד. על שליח הציבור להפסיק את אמירת תפילת 'ועננו', אבל היחיד ראשי להמשיך ולאומרה כל עוד עדיין צריכים אנו לגשמים".

מה החילוק ביניהם? תפילת היחיד על הגשמים תהא ככל בקשה פרטית שאותה ניתן לומר ב'שומע תפילה'. 

"מכאן ואילך הציבור כבר לא יאמר את התפילה המיוחדת כנגד עצירת גשמים, ויכוונו בבקשתם בעת אמירת ברכת 'ברך עלינו', שהקב"ה ימשיך לשמוע לתפילותינו ויזכנו בגשמי ברכה", דברי הרב. 

יצויין כי מרשות המים נמסר שאמנם הגשמים של היממה האחרונה ירדו במקומות הנכונים והיטיבו עם משק המים, אולם "החוסרים עדיין עצומים בשל ארבע השנים השחונות".

תגיות:גשמיםתפילותהפסקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה