חדשות בעולם

אסד מאיים: נשגר טילי סקאד לנתב"ג

על פי דיווחים זרים, נשיא סוריה אמר לפוטין כי יתקוף אם המתקפה של ישראל על דמשק תימשך. נשיא רוסיה הבטיח לשוחח עם ישראל. הבעיה: המדינה לא לוקחת אחריות על ההפצצות בדמשק בתחילת ינואר

  • י"ב שבט התשע"ח
אסד (צילום: shutterstock)אסד (צילום: shutterstock)
אא

נשיא סוריה, בשאר אל אסד, מאיים לתקוף את נמל התעופה בן גוריון באמצעות טילי סקאד. על פי דיווחים בחו"ל, אסד אמר את הדברים בשיחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והבהיר כי הדבר יקרה אם ישראל תתקוף פעם נוספת בשטחה. "כבודה של סוריה מעל לכל. אם ישראל יפציצו שוב את דמשק, נשגר שני טילי סקאד לעבר שדה התעופה הבינלאומי שלה", אמר בשיחה. פוטין, כך על פי הדיווח, הודיע כי ישוחח על כך עם ישראל.

הפעם האחרונה בה דווח כי ישראל תקפה בדמשק הייתה בתחילת ינואר, זאת באמצעות חיל האוויר. ב-8 בינואר הוציא הצבא הסורי הודעה ובה אישר את הדיווחים באמצעי תקשורת ערביים כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות באזור קוטיפה ליד דמשק, שם ממוקמים מחסני נשק ותחמושת.

"חיל האוויר הישראלי שיגר בסמוך לשעה 02:40 לפנות בוקר כמה טילים מעל לשטח לבנון לעבר אזור אל-קוטיפה בפרברי הבירה דמשק. מנגנוני ההגנה האווירית שלנו הגיבו ופגעו באחד המטוסים. בשעה 03:04 שוגרו פעם נוספת שני טילי קרקע-קרקע מאדמת הגולן הכבוש, שאותם יירטו מערכות ההגנה האווירית שלנו", לשון ההודעה. "בשעה 04:15 שיגר האויב ארבעה טילים מטבריה, שגם אותם יירטו מערכות ההגנה האווירית שלנו. חלקי ההריסות של אחד הטילים נחתו בסמוך לאחד מהמוצבים הצבאיים מה שגרם לנזק ברכוש". 

בצבא הסורי אמרו כי: "המפקדה הכללית של צבא סוריה מזהירה מחדש מפני ההשלכות החמורות של פעולות תוקפניות מסוג זה, ומטילה על ישראל את האחריות המלאה לצעדיה. נקטע את זרועות הטרור של ישראל ונשיב את הביטחון והיציבות לכל אדמות סוריה". באותו שלם התקיים דיון בקבינט בנוגע למתיחות בצפון. בחודשים האחרונים  דווח בתקשורת הסורית כי חיל האוויר תקף מספר פעמים, אך לא כל התקיפות דווחו בתקשורת, זאת בעקבות חשש של אסד ממחאה של עמו, שידרוש תגובה נגד ישראל. ישראל, יש לציין, לא לקחה אחריות על אף אחת מהתקיפות המיוחסות לה.

תגיות:טיליםאסדסוריהאיומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה