חדשות בעולם

הצעת חוק מטורפת בקליפורניה: מה יקרה למלצר שיציע קש מפלסטיק לסועד?

נציג הרוב הדמוקרטי בקליפורניה - הציג לאחרונה הצעת חוק משונה ביותר על פיה מלצר שיציע לסועד קש פלסטיק לכוס המשקה שלו ללא בקשת הסועד - צפוי לעונש מחמיר של כ1000$ קנס ועד שישה חודשי מאסר. מדוע?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

איאן קלדרון, נציג הרוב הדמוקרטי בקליפורניה - הציג לאחרונה הצעת חוק משונה ביותר על פיה מלצר שיציע לסועד קש פלסטיק לכוס המשקה שלו ללא בקשת הסועד - צפוי לעונש מחמיר של כ1000$ קנס ועד שישה חודשי מאסר. "אני רוצה לגרום למסעדנים ומלצרים לחשוב הרבה לפני שהם מציעים קש ללקוחות שלהם", התבטא קלדרון בראיון שנעשה עמו. 

על מה ולמה המהומה? יפה שאלתם. "אנחנו צריכים ליצור מודעות סביב הנושא של שימוש בחד פעמי, וההשפעות המזיקות שלו על המזבלות שלנו, נתיבי המים והאוקיינוסים", הכריז קלדרון בהודעה לעיתונות, והוא לא היחידי. מספר ערים בקליפורניה כבר העבירו בשנה שעברה את 'חוק הקשיות' שלא יינתנו אלא על פי דרישת הלקוח, ומסעדות שונות במנהטן ביץ' כבר אסרו על כל שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק.

בדו"ח שהציגה רשת ה-CNN לאחרונה, דווח כי האמריקנים לבדם משתמשים בכ500 מיליון קשיות פלסטיק ביום, כאשר רבים מהם מסיימים את דרכם בנתיבי המים והאוקיינוסים. ועדת קוסטאל האמונה על דיווח שנתי של הניקיון היומי בחופים, מדווחת כי סך של 835,425 קשיות וכלי פלסטיק נאספו על ידה מאז שנת 1988, והמצב רק הולך ומחמיר מדי שנה. "אם אנשים נאלצים שלא להשתמש בקש, אז הם לא בהכרח מבינים שזה תורם לאיכות הסביבה שלהם. הם פשוט יחשבו שזה רק עוד אי נוחות שהוטלה עליהם על ידי הממשלה", אומרים כעת אזרחים שנענו לאתגר והביעו את דעתם על הצעת החוק הזו. 

תגיות:עונשמסעדהחוקמלצרקש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה