חדשות בארץ

עצרת התעוררות בבית שמש; אחרי הסערה: הטמפרטורות מתחילות לעלות

למרות הגשמים הרבים מאגרי המים של ישראל נמצאים בשפל של כעשור, סגן נשיא פולין יינזף במשרד החוץ, והרב קנייבסקי ערך עצרת בעקבות האסונות בעיר. כל מה שצריך לדעת

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

חדשות

הכנרת עלתה ב-15 סנטימטר: "חברת מקורות" דווחה כי הגרעון המצטבר של מאגרי המים נמצא בשפל של כעשור – יותר ממיליארד מטר מעוקב חסרים נכון לסוף השנה, וייתכן מאוד שהמחסור יוסיף ויגדל השנה. יחד עם זאת, הגשמים האחרונים העלו את מפלס הכנרת בתשעה סנטימטר מאתמול וב-15 סנטימטר מיום חמישי. מפלס הכנרת עדיין מתחת לקו האדום התחתון - 1.01 מטר, ו- 86 ס"מ מהקו השחור. יחד עם זאת, הסערה הגדולה גרמה לנזק כלכלי של מאות אלפי שקלים, הרוג אחד ומספר נפגעים קל בסוף השבוע.

עצרת התעוררות בבית שמש: מאות תושבי בית שמש השתתפו הלילה, החל ממוצאי שבת, בעצרת התעוררות בבית שמש. הסיבה: גל האסונות שפקדו את תושבי העיר, בהם מצאו מספר ילדים קטנים את מותם באסונות שהתרחשו בימים האחרונים. הרב חיים קנייבסקי ביקש לקיים את העצרת. "חייבים להתאסף למחות בכל כח על זלזול תלמידי חכמים גדולי הדור, כי היכי דלא נתפס ח"ו בעוונם, ועלינו להתחזק מאד מדה כנגד מדה בכבוד התורה ולכבד ת"ח מאד, ולא לדבר ח"ו בגנותם", הסביר הרב קנייבסקי. "בעזרת השי"ת וברחמיו המרובים יסיר חרון אף ויאמר לצרותינו די ונזכה בקרוב לגאולה שלמה".

סגן שגריר פולין יינזף: סגן שגריר פולין יזומן היום (ראשון) לשיחת נזיפה במשרד החוץ, זאת בעקבות הצעת החוק בפולין שאוסרת לאזכר את חלקה של המדינה בשואה. שרת המשפטים איילת שקד תקפה: "פולנים רבים, כעמים אחרים (הונגרים, אוקראינים ועוד) סייעו ובהתלהבות רבה, לגרמניה הנאצית לרצוח יהודים. על ממשלת פולין לא להתחמק ולקבל אחריות על מעשי הרצח הרבים, הגם שמחנות ההשמדה היו גרמניים על אדמת פולין".

 

חוץ

מועצת אירופה קוראת להפסיק לתמוך בטרור: משלחת הכנסת נכחה בסוף השבוע בשטרסבורג שבצרפת, שם נערכה אסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה. ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הצליחה לרכך מעט את הצעת החלטה הכוללת "הבעת צער" ומחאה על הכרת ארה"ב בירושלים, בנייה ישראלית ב"שטחים הכבושים", הריסת בתי פלסטינים, והצהרה כי: "תפקידה של ארה"ב כמתווכת מרכזית בתהליך השלום התערער ללא ספק, עם הכרזת נשיאה בנוגע לירושלים". להצעה התווסף סעיף בו קוראת מועצת אירופה לראשונה לרשות הפלסטינית להפסיק את תמיכתה באסירים פלסטיניים הכלואים בגין מעשי טרור ובבני משפחותיהם.

פיגוע קשה באפגניסטן, טראמפ תקף: לפחות 95 בני אדם נהרגו ועוד 158 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בשבת בבירת אפגניסטן, קאבול. הפיגוע התרחש ליד משכנו הישן של משרד הפנים האפגני. בעקבות כך, כתב הלילה (בין שבת לראשון) נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחשבון הטוויטר שלו: "ארגון הטליבאן שם לו למטרה אזרחים חפי מפשע ושוטרים אמיצים בקבול. לא ניתן לטליבאן לנצח".

לפינלנד נמאס משעון הקיץ: ממשלת פינלנד קראה אתמול לאיחוד האירופי לבטל את המעבר לשעון הקיץ. בבריסל לא ממהרים לשתף פעולה אך הבטיחו לבדוק את הנושא לעומק. על פי מחקר שנעשה בעבר, רוב המדינות מרוצות מהמעבר לשעון הקיץ בחודש מרץ של השנה. בהלסינקי רגילים לשש שעות שמש בלבד בסוף דצמבר, ולכן מבקשים לבטל את ההחלטה. פינלנד היא המדינה הצפונית ביותר בבירות האיחוד האירופי.

 

מזג האוויר

היום: הטמפרטורות יעלו, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. בצפון ובמרכז ייתכן גשם קל.

שני: הטמפרטורות ללא שינוי ניכר. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, ייתכן גשם מקומי קל.

שלישי: עליה בטמפרטורות. מזג האוויר יהיה נאה.

רביעי: עלייה נוספת בטמפרטורות, מזג האוויר יהיה בהיר עם מעונן חלקית.

תגיות:כותרות ב-60 שניותמזג אווירבית שמש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה