חדשות בעולם

מקומם: מרצה גירש סטודנט יהודי מהכיתה, לאחר שזה סירב להסיר את כיפתו

האנטישמיות ברוסיה גואה: מרצה באוניברסיטת מוסקבה הוציא מכיתתו סטודנט יהודי בשם לוי בורודה - מסיבה מקוממת במיוחד: הלה סירב להסיר את הכיפה מראשו. "אני תמיד אחבוש את הכיפה שלי, לא משנה מה", אמר בורודה. כעת מתברר שלמרות שהאוניברסיטה כלל לא אסרה חבישת כיפה בשטחה, הפרופסור 'לקח את החוק לידיו' והוציא את בורודה באמצע המבחן, בטענה ש'אסור לחבוש כובע בתוך המבנה'

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האנטישמיות ברוסיה גואה: מרצה באוניברסיטת מוסקבה הוציא מכיתתו סטודנט יהודי בשם לוי בורודה - מסיבה מקוממת במיוחד: הלה סירב להסיר את . הכיפה מראשו. "נכנסתי לכיתה והמרצה מיד אמר לי שאני צריך לבחור - או לצאת מהכיתה או להוריד את הכיפה", משחזר בורודה בראיון לעדי זריפי מחדשות 2. "כששאלתי למה, הוא רק אמר שאסור לחבוש כובע בתוך המבנה".

היות והוא יהודי שומר תורה ומצוות, ניסה לוי להסביר כי לא מדובר בסתם כובע כי אם בסממן יהודי חשוב וקרוב ללבו, אולם הפרופסור סירב להקשיב והשאיר אותו לתדהמתו מחוץ לכיתה, למרות שהיה זה באמצע מבחן. "הייתי המום", מספר בורודה. "חשבתי שכיום אין את הבעיות האלה יותר, אבל מתברר שכן ואנחנו צריכים להתמודד עם המצב הזה".

אבל כסטונדט ברוסיה ה'מתקדמת' וה'נאורה' בורודה לא יכול היה להסתיר את תחושותיו. "מה שהוא אמר והדרך שבה הוא אמר את זה, מול האנשים באוניברסיטה הכי טובה ברוסיה - אמורה להיות אסורה. האדם הזה צריך להיענש על זה", הוא אומר. מעניין לציין כי כעת מתברר שהאוניברסיטה כלל לא אסרה על חבישת כיפה בין כתליה, וכי אותו מרצה החליט בעצם לקחת את החוק לידיו. 

למרות שבורודה התריע על העניין בפני האוניברסיטה, עד כה לא ננקטו פעולות כלשהן כנגד הפרופסור, שלחפותו טען כי "לא מעניין אותי במי מדובר - יהודי, מוסלמי, בודהיסט או סיקי'. אבל עבור בורודה - זה באמת לא משנה, ואין לו שום כוונה להסיר את כיפתו כעת. "אני תמיד אחבוש את הכיפה שלי, לא משנה מה. ואני מאוד גאה בכך שאני יכול לעשות את זה בכל מקום, גם באוניברסיטה", סיכם. 

תגיות:יהודיםכיפהמרצהתלמידקידוש השם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה