חדשות בארץ

אחרי פיצוץ המנהרה: משרד הביטחון חושף את ניסיונות ההברחה במעבר כרם שלום

אחרי חפירת המנהרה בידי חמאס והשמדתה על ידי צה"ל באזור כרם שלום, נתוני רשות המעברים נחשפים: 15 מיליון פלסטינים עברו לעזה השנה והבריחו חומרים אסורים, חומרי נפץ, ציוד צילום ואפילו מדי צבא

  • ט' שבט התשע"ח
מעבר כרם שלום (צילום: פלאש 90)מעבר כרם שלום (צילום: פלאש 90)
אא

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אישר רק לאחרונה כי חיל האוויר השמיד מנהרת טרור ברצועת עזה, שחפר חמאס מתחת למעבר כרם שלום, והגיעה עד למצרים. היום פרסם משרד הביטחון את נתוני רשות המעברים ובה נתונים שחופשים את היקף ניסיון ההברחות של הפלסטינים לרצועת עזה. על פי סיכום שנת 2017 ברשות המעברים במשרד הביטחון, ישנה עליה של כ-15 אחוז בהיקף שינוע הסחורות ובמספר העוברים, ובסך הכל כ-160 אלף משאיות נכנסו לרצועה בשנת 2017.

רשות המעברים במשרד הביטחון אחראית על הפעלת מעברי "כרם שלום" ו"ארז" בגבול ישראל –עזה וכן על מעברי קו התפר ביהודה ושומרון, פרסמה כי במהלך השנה עברו במעברי רמי"ם 15 מיליון פלסטינים, זאת לעומת 13 מיליון שנכנסו לישראל בשנת 2016 - ממוצע יומי של למעלה מ-60 אלף פלסטינים שנכנסים לשטח ישראל לטובת עבודה, מסחר, טיפולים רפואיים וסיוע הומניטרי. השיא השנה נרשם בחודש אפריל – כשביום פעילות אחד עברו יותר מ-1,000 משאיות עם סחורות במעבר.

עוד דווח, כי הבודקים ביטחוניים במשרד הביטחון בשני המעברים סיכלו בשנת 2017 מאות ניסיונות הברחת חומרים אסורים לרצועת עזה, זאת בדומה לשנה שעברה. בין הסיכולים המרכזיים: ניסיון להברחת חומר נפץ מהרצועה לישראל דרך מעבר ארז, סיכול העברת כמה טונות של חומרים מסוכנים מישראל לרצועה דרך מעבר כרם שלום. עוד תפסו הבודקים הביטחוניים במעברים: ציוד צילום ייעודי לאבטחה, צינוריות ברזל ואלומיניום, כדורית מתכת, ציוד צלילה, מדי צבא, נעלי צבא שהוסלקו בתוך נעלי בית, מטבעות ופסלים בעלי ערך ארכיאולוגי. אחד הערוצים המרכזיים בניסיונות ההברחה היה באמצעות רכש ציוד באתרי אינטרנט מוכרים.

תגיות:מעבר כרם שלוםמנהרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה