חדשות כלכלה

בקרוב בישראל? בחנות הזאת לא תמצאו מוכרים ולא קופות לתשלום

רשת סופרים בסיאטל פתחה חנות שמאפשרות לקנות מוצרים באפליקציה. הלקוחות נכנסים, שולפים מהמדפים ומצלמות זעירות מתעדות אותם ושולחות את החיוב למייל. בקרוב בישראל?

  • ט' שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בחנות הזאת לא תמצאו מוכרים ולא עמדת תשלום. רשת אמזון גו פתחה בימים האחרונים בסיאטל חנות שמאפשרת לערוך קניות ללא קופאים או מוכרים. על פי מתווה הרשת, הלקוח יוכל להיכנס עם שקית מהבית או שקיות של הרשת, יבחר את המוצרים וייצא מהחנות מבלי לשלם. מאוחר יותר אמורה להגיע החשבונית למייל, ולגבות תשלום עבור המצרכים שאסף. את הקניות מבצעים הלקוחות באמצעות האפליקציה שברשותכם.

גודלה של החנות החדשה בסיאטל הוא 180 מטר, והיא מלאה בכל טוב. הוא הסניף היחיד כרגע שנפתח באזור. לשם הלקוחות לא צריכים להגיע עם כרטיס אשראי אלא מחויבים באמצעות חשבון האפליקציה שלהם. כך הם חוסכים זמן רב של עמידה בתור, וישנה אפשרות להתחרט לגבי רכישת מוצר ולקבל החזרים דרך האפליקציה.

כיצד מתבצעת הרכישה? ובכן, בחנות מותקנות עשרות מצלמות זעירות. על מנת לבחון האם ניתן לגנוב מוצרים, ניסתה כתבת מגזין בארצות הברית לקחת בקבוק שתיה מבלי לשלם ועטפה אותו בשקית. המצלמות זיהו את המתרחש ובאותו רגע חייבו את חשבונה.

כעת עולה השאלה מה יקרה במידה והחנות תצליח מעבר למצופה. ובכן, החשש הוא שבעתיד יהיה גל של פיטורי עובדים מהרשתות. כיום ישנם יותר מ-3.5 מיליון קופאים במדינה. ברשת טענו כי העובדים לא פוטרו, אלא עברו לתפקידים אחרים, כמו סידור המדפים ומכירת מוצרי מזון שנעשים במקום. עכשיו נותר לחכות ולראות האם הרשת תפתח בעתיד סניף גם בישראל.

תגיות:מוכריםקופאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה