חדשות בעולם

יו"ר הכנסת בבלגיה: "תושב מקומי ביזה את השואה וישראל, וקיבל כספים מאיראן"

בנאומו לרגל יום השואה הבינלאומי, ח"כ יולי אדלשטיין נאם מול מאות חברי פרלמנט והפתיע כשתקף את המקומיים: "פגעי האנטישמיות דורשים תגובה גלובלית. עיריית אנטוורפן ניסתה להעביר את אנדרטת השואה למקום שקט יותר, שלא תשפיע על התנועה"

  • ח' שבט התשע"ח
אדלשטיין בפרלמנט בבריסל (דוברותאדלשטיין בפרלמנט בבריסל (דוברות
אא

מול מאות חברי פרלמנט ואורחים נאם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בפרלמנט הבלגי באירוע לציון יום השואה הבינלאומי. במהלך הנאום עקץ ח"כ אדלשטיין, את חברי הפרלמנט כאשר סיפר על תושב בלגיה שקיבל פרס כספי מטעם ממשלת איראן, כאשר השתתף בתחרות קריקטורות המבזות את זיכרון השואה ומדינת ישראל. הזוכה, תושב בלגיה, מונה לפני כשנה כשגריר למצוינות תרבותית מטעם עיר מגוריו.

"לאחרונה ניסתה עיריית אנטוורפן להעביר את אנדרטת השואה בעיר ל'מקום שקט יותר', שם תהיה לה 'השפעה מעטה יותר על התנועה'. במקרה אחר הורעפו שבחים על מורה בלגי אשר זכה בפרס כספי באיראן עבור קריקטורה המבזה את השואה ומדינת ישראל. בשנה שעברה - לאחר שזכה בפרס - מינתה אותו עיר מגוריו כאן בבלגיה כ'שגריר למצוינות תרבותית'. אולם אם נשפוט על פי הקריקטורה שלו, איני בטוח איזו תרבות הוא מייצג. אל לנו לשכוח את המתקפה הנפשעת על המוזיאון היהודי בבריסל, בה נרצחו ארבעה בני אדם - ביניהם שני ישראלים. רשימת האירועים הטרגיים נמשכת".

אדלשטיין התייחס בנאומו, שהתקיים במקביל לשהותו של סגן נשיא ארצות הברית, למדינת ישראל. "לאחר השואה הגיע העולם להכרה כי העם היהודי לעולם לא יהיה בטוח ללא מדינה משלו", אמר. "כיום, מדינת ישראל מבטיחה כי אף יהודי לא יחסר לעולם בית ולא יזנח לאנחות כתוצאה מאדישות. אולם אף על פי שזו משימתה הלאומית של מדינת ישראל, פגעי האנטישמיות דורשים תגובה גלובלית".

באתר הכנסת צוין כי זוהי הפעם הראשונה שיושב ראש הכנסת או בכיר ישראלי כלשהו הוזמן לנאום בפני מליאת הפרלמנט בבלגיה. בנוסף, זו הפעם הראשונה שהפרלמנט הבלגי מקיים בתוך ישיבת המליאה טקס לציון השואה הבינלאומי ובטקס נאם גם יושב ראש הפרלמנט הבלגי זיגפריד ברייק, ניצול שואה פול סובול ואישים נוספים.

תגיות:איראןבלגיהיולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה