כתבות מגזין

"מרגיש שאני חייב את זה לאיתמר ז"ל": ראיון עם חננאל אוחנה, ששכל את אחיו באסון בכנרת

חננאל אוחנה איבד את אחיו באסון הכינרת, כעת, תשעה חודשים אחרי, הוא מוציא סינגל ראשון, "פלגי מים", שנולד בלילה שלפני מציאת גופת אחיו

  • ח' שבט התשע"ח
חננאל אוחנה, האח של איתמר ז’’לחננאל אוחנה, האח של איתמר ז’’ל
אא

שבועיים וחצי לפני שאחיו של חננאל אוחנה, איתמר ז''ל, טבע במי הכינרת, הוא רשם אותו לאודישן בתוכנית אקס פקטור. לאודישן עצמו הגיע חננאל ברגשות מעורבים. "קמתי מאבל על אח שלי הקטן שטבע בכנרת", סיפר אז בהתרגשות. "מאז ומתמיד הוא רשם אותי לתוכניות שירה כאלה ואחרות ותמיד פחדתי, תמיד אכזבתי אותו". את האודישן באקס פקטור, אליו הוא החליט להגיע כדי להגשים את רצונו האחרון של אחיו, הוא עבר בהצלחה מסחררת וריגש את הקהל והשופטים גם יחד. כעת, תשעה חודשים אחרי שאחיו נפטר, הוא מוציא סינגל חדש בשם "פלגי מים" שכתב לזכר אחיו איתמר.

"אני הבן הבכור במשפחה של שבעה ילדים", מספר חננאל. "לי ולאיתמר, אחי הקטן, היה מאז ומתמיד קשר מיוחד, עמוק מאד. היינו החברים הכי טובים, קשורים בלב ובנפש. תמיד הוא היה רושם אותי בהפתעה לכל מיני תוכניות שירה כאלו ואחרות, אבל אף פעם לא הלכתי אליהן. תמיד חששתי מהחשיפה הגדולה ומה שכרוך בזה. תמיד אכזבתי אותו, אבל הפעם היה לי מצפון לא ללכת, כשגיליתי אחרי השבעה שהוא רשם אותי. לא יכולתי לעשות לו את זה. הייתי חייב ללכת, בשבילו".

 

השיר שנולד בלילה האחרון

אוחנה, בן 26 ואב לשתי בנות, עובד כמדריך בכפר הנוער בן יקיר, ובמקביל לומד לתואר ראשון במוזיקה בקרייה האקדמית אונו. למוזיקה התחבר מגיל צעיר מאד, מאז ומתמיד שר וניגן. את השיר שכתב על אחיו "פלגי מים", הוא כתב בימי השבעה עצמם.

"בלילה האחרון, לפני שמצאו את איתמר ז''ל, ישבתי על חוף הכינרת והסתכלתי על הגלים השוצפים", הוא מספר. "מבין שלושה נערים שטבעו למוות בכינרת באותו שבוע, אחי היה האחרון שנמצא. כל צוותי החיפוש הודיעו לנו שהם הפכו את הכנרת, ולא מצאו לו זכר. הם הכינו אותנו לכך שאולי לעולם לא נדע מה עלה בגורלו. בלילה ההוא, לאחר ששתי הגופות האחרות כבר נמצאו  והדי החיפוש נדמו, ישבתי על החוף. זה היה רק אני והכינרת. הגעגועים לאחי וחוסר הוודאות המטורפת הזאת. מה שראיתי כל הזמן היו פלגי המים השחורים, סוערים לכיווני. הרגעים הללו נצרבו בי לכל החיים, והם ילוו אותי לתמיד, אני מאמין. בשבעה עצמה, המילים מאותו הלילה רק חיכו להיכתב על הדף. אחרי השלושים, הדבר הראשון שעשיתי היה להלחין את המילים האלו. בהלחנה עזר לי בן גולן, שגם הפיק את הסינגל".

ראיון עם הוריו של חננאל, שמעון ורחל אוחנה, מתוך התכנית "מסע בין נשמות":

 
איך מוצאים את הכוחות להתאושש מאסון כזה?

"לקום מדבר כזה זה מאד-מאד קשה. היו לילות שהלכתי לישון ולא רציתי לקום בבוקר. ביני לבין איתמר היה חיבור מאד עמוק. היינו קשורים מאד, והאובדן שלו היה ממש כאילו חלק ממני איננו. אני יכול לומר שבעיקר המוזיקה נתנה לי את הכוח, המוזיקה והאמונה בבורא עולם. ההורים שלי הם אנשים מדהימים, מאמינים ואופטימיים, תמיד שמחים. מגיל אפס התחנכנו על זה שהכל מלמעלה והכל לטובה, וגם עכשיו הם מאד מעודדים ותומכים. כשהתחלתי להתעסק במוזיקה אחרי שאיתמר נפטר הם מאד התלהבו ותמכו. המוזיקה ממש נתנה לנו חיות".

לא היה קשה, להיחשף עם הסיפור האישי שלך מול המצלמות?

"האמת?" עונה אוחנה בכנות. "היה מאד קשה. אני בנאדם מאד סגור, קצת ביישן אפילו, ותמיד נרתעתי מחשיפה. ולהופיע עם הסיפור שלי מול המצלמות לא היה קל בכלל. בזמן האודישן שלי הייתי  בסך הכל שלושה חודשים אחרי המוות של אחי, וכל החשיפה הזאת הייתה מאד קשה, אפילו קצת טראומטית. הרי קמתי מאבל עכשיו, מה הקשר טלוויזיה? זה גרם לי לרצות לפרוש לפני מחנה האימונים בתוכנית, כי כל התקופה הזאת הייתה מאד קשה, אבל אני לא מתחרט שהלכתי לשם. אני שמח שזה קרה, כי זה נתן לי את הפתח להתחיל לשיר. בסופו של דבר אני מאמין שזה מה שהיה צריך לקרות".

"פלגי מים" הוא הסינגל הראשון מאלבום הבכורה שלך. מתי נראה את שאר האלבום?

"האלבום יצא בעז''ה, אבל עדיין אין תאריך מדויק. כרגע הוא עדיין בשלבי עבודה. שאר השירים באלבום בכלל לא עוסקים באבל, אלא באמונה, באופטימיות, כי זה מה שמחזיק אותי בעצם. האמונה בקב''ה והמוזיקה, אלו שני הדברים שנותנים לי כוח".

 

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"אחרי האלבום הראשון, זה בטוח", מחייך חננאל. "מופיע הרבה, מתמקצע יותר בתחום המוזיקה. אני פייטר, לקחתי על עצמי פרויקט להגשים את החלום שלי, ואני רוצה וצמא להצליח. אני מרגיש שאני חייב את זה לאיתמר ז''ל ולמשפחה שלי, שכל כך מאמינה ותומכת בי לכל אורך הדרך".

בתאריך י"ב באדר (27.02 למניינם) תתקיים הופעת בכורה של חננאל בהיכל התרבות קריית שמונה, ערב שכולו מוזיקה ונשמה לזכרו של איתמר ז"ל. כל ההכנסות של הערב יהיו לתרומת ספר תורה לזכרו וחניכת מרכז לימוד לנוער בסיכון.

תגיות:כנרתטביעהאיתמר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה