בריאות ותזונה

גזרו ושמרו: 5 שיטות טבעיות (והזויות) לבעיות בריאות נפוצות

מה הקשר בין עיפרון לכאב ראש? איך שוקולד יפתור בעיית שיעול? לפניכם 5 שיטות מקוריות להקלה על בעיות בריאות נפוצות. גזרו ושמרו

  • ז' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחרונה אנשים מעדיפים לנקוט בשיטות טבעיות, מאשר להתעסק עם תרופות קונבנציונליות. על כן, לפניכם מוצעות שיטות שונות, כולן הזויות ומקוריות, אך יעילות ביותר למקרים בריאותיים שונים, החל מכאבי ראש ועד יבלות ברגליים:

1. יוגורט לריח פה – על פי מספר מחקרים נמצא כי החיידקים הטובים ביוגורט פרו-ביוטי מסייעים בסילוק חיידקים בפה הגורמים לריח רע שיוצא מהפה. בהתאם למחקר שנערך באמצעות מיקרו-ביולוגים יפניים, נמצא כי תזונה בעלת כ-85 ג' יוגורט רגיל (נטול תוספים וסוכר) מדי יום, ביכולתה למנוע התרבות של חיידקים "רעים" בלשון. החיידקים מסוג זה משחררים ריחות לא נעימים שמתנדפים בחלל הפה, בזמן שהחיידקים מעבדים את חלקיקי המזון בפה.

2. עיפרון לכאב ראש – בדרך כלל כאבי ראש נובעים מלחץ או חרדה. ייתכן גם כי באופן לא מודע ישנם אנשים הנוטים לחרוק שיניים או לחילופין, להדק את הלסת – כאשר פעולות אלו מותחות את השריר המחבר בין הרקות ללסת וכך נולד כאב ראש.

הפתרון המוצע נעוץ ב... עיפרון. יש להניח את העיפרון בין השיניים, ולהחזיק אותו בלי סגירת הלסת. במה זה מועיל? הפעולה הזו תשחרר לכם את שרירי הלסת ותמנע כאב.

3. כדור טניס לכאבי רגליים – עיסוי רגליים לא תמיד מתאפשר, ולעומת זאת כדור טניס יכול להיות נגיש וקל לנשיאה. את כדור הטניס יש לשים מתחת לקשת הרגל ותרגישו הקלה בכאבים. התיישבו, והניח מתחת לכף הרגל את הכדור תוך כדי הפעלת מעט לחץ על הכדור. גלגלו את כף הרגל קדימה ואחורה לאורך שרירי כף הרגל, בעיקר על האזורים שכואבים.

4. שוקולד לשיעול – הנה עוד סיבה לאכול שוקולד – על פי מחקר שהתפרסם בשנת 2004 נמצא כי השוקולד יעיל בטיפול בשיעול בשל תרכובת הנקראת תאוברומין הקיימת בקקאו שיעילה לטיפול בשיעול, אפילו יותר מקודאין, מרכיב שכיח בתרופות המקלות על הצטננות.

יש לציין כי התרכובת הקיימת בשוקולד נטולת תופעות לוואי, תוכלו לאכול שוקולד ללא חשש. כ-60 ג' של שוקולד מריר (עדיפות ל-70% מריר) שווי ערך למינון של תרופה ללא מרשם נגד שיעול.

5. נייר דבק ליבלות – בדרך כלל את היבלות ניתן להסיר בחנקן נוזלי בביקור אצל הרופא. מדובר בשיטה המביאה לא מעט כאב כאשר החנקן בא במגע עם העור. מאחורי השיטה המוצעת לפניכם עומד היגיון פשוט: נייר הדבר מגביל את המעבר של החמצן ליבלת, ובדרך זו מונע את התפתחותו. ההמלצה היא לפי אתר WebMD:

יש לחתוך פיסת נייר דבק, כגודל היבלת. לאחר מכן להשאיר את נייר הדבק על היבלת 6 ימים (במידה והוא נופל, החליפו אותו בחדש). בתום 6 הימים יש להסיר את נייר הדבק, ולטבול את האזור המדובר במים. יש לעסות את המקום, ובמהלך הלילה השאירו כך את היבלת. למחרת יש לחזור על השלבים עד היעלמותה, ולא יותר מחודשיים.

תגיות:כאב ראשתרופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה