חדשות כלכלה

בקרוב תשלמו פחות: בוטל המכס על מוצרי חשמל, הלבשה ותמרוקים

שר האוצר משה כחלון חתם על הצווים לביטול המכס, שנע בין 6 ל-12 אחוז, על אותם מוצרים: "המדיניות שלנו – להפחית מסים, להצמיח את המשק". התכנית תיכנס לתוקף בימים הקרובים

  • ז' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"חתימת הצווים שיביאו לביטול המכס הם המשך ישיר של המדיניות שלנו - להפחית מסים ומכסים, להחזיר את עודפי הגבייה לאזרחים ולהצמיח את המשק. 2018 היא שנת תקציב רביעית ברציפות של הפחתות מיסים ומכסים עבור האזרחים. המהלכים האלה מסייעים גם ליבואנים הקטנים והבינוניים וגם לצרכני הקצה". כך אמר שר האוצר משה כחלון, שחתם רשמית על הצווים שיביאו לביטול המכס על מוצרים רבים, בהם מוצרי חשמל (מקררים, מעבדי מזון, מקפיאים, תנורי חימום ובישול), תאורה, טקסטיל והלבשה.

החתימה על הצווים פוטרת את המכס על תמרוקים וקוסמטיקה, צעצועים ואביזרי ספורט. המשמעות: המכס, שנע בין 6 ל-12 אחוז ובא לידי ביטוי במחיר שחל על הצרכן יבוטל, מה שאמור להביא לידית המחירים. כחלון הודיע כי ביטול המכס ייכנס לתוקף כבר בימים הקרובים ויהיה תקף עד סוף השנה. על פי ההערכות, קופת המדינה תפסיד כ-543 מיליון שקל, לא כולל הפסד מביטול מסי הקניה על מוצרי אלקטרוניקה, שבעקבותיו יצטבר הפסד נוסף למדינה בהיקף של 245 מיליון נוספים.

התכנית של כחלון, "נטו משפחה", אמורה כאמור להקל על יוקר המחיה בישראל. לאחר שנה תיבחן מחדש אפקטיביות הצו על פי המדיניות הכלכלית לשנה הבאה.

תגיות:מוצרי חשמלשר האוצרמכס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה