חדשות בעולם

דרמה בשחקים: מדוע עזב טייס אל-על את תאו באמצע הטיסה?

דרמה על טיסת אל-על מבנקוק לתל אביב: כשצוות המטוס נתקל באחד הנוסעים שהתקשה לנשום ונזקק לבדיקת רופא, הוא מיהר לשאול בכריזה האם יש רופא במטוס. עד מהרה הגיעה התשובה, הפעם מהכיוון הכי לא צפוי - תא הטייס. ממה חשש הטייס, וכיצד הסתיימה הסאגה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דרמה על טיסת אל-על מבנקוק לתל אביב: כשצוות המטוס נתקל באחד הנוסעים שהתקשה לנשום ונזקק לבדיקת רופא, הוא מיהר לשאול בכריזה האם יש רופא במטוס ועד מהרה הגיע התשובה, הפעם מהכיוון הכי לא צפוי - תא הטייס. מסתבר שהטייס דוד הורושובסקי הוא לא אחר מאשר רופא תעופה בהכשרתו, שכמובן הוזעק היישר מתאו.

"היינו כחמש שעות טיסה מתל אביב, כשמנהלת שרות הטיסה הזעיקה אותי ואמרה לי כי אחד הנוסעים נמצא בבעיה קשה", משחזר הורושבסקי. "יצאתי מתא הטייס והתברר כי מדובר בבחור צעיר שהיה בטיול בתאינלד והוא סובל ממצוקה קשה. הוא קיבל חמצן, אבל היה לו קשה לדבר והיה לי ברור שהוא צריך לקבל טיפול מהיר".     

ד"ר הורושובסקי לא בזבז זמן והחל להעניק טיפול ראשוני לצעיר, בעזרת תרופות שהיו בתיק הרופא שלו - שמתלווה אליו לכל טיסה, ובד בבד יצר קשר עם רופא המשפחה של הצעיר, כדי להחליט ביחד איתו איזה טיפול מתאים ביותר. "לבסוף הוחלט שאזריק לו תרופות תוך ורידי ותוך שרירי", סיפר. 

ומה קרה בתא הטייס בכל אותו הזמן? כשהקצין הראשון שהחליף את ד"ר הורושובסקי התעייף - הקברניט השני החליף אותו ונתן גיבוי. "מה שעבר לי בראש באותו זמן, זה מה יקרה אם המצב יחמיר? מה אני אעשה 200 נוסעים, אם אצטרך לנחות במדינה אפריקאית כלשהי. זה לא אירופה. אני עשוי לנחות במקום שאני לא יודע איך נצא משם, ואני לא רוצה לקחת שום סיכון. לא על החולה ולא על הנוסעים", אמר הטייס-רופא. 

אלא שבחסדי ה' יתברך, הסאגה עברה בשלום והמטוס נחת בנמל התעופה בן גוריון - כששלום גם לטייס, גם לחולה וגם ל-200 הנוסעים ששהו על הבואינג 767. "אם להיות חולה, אז אין ספק שעדיף שזה יהיה בבית", סיכם ד"ר הורושובסקי באנחת רווחה, לאחר שהנוסע פונה לבית החולים. 

תגיות:רפואהטייסמטוסרופאנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה