חדשות יהדות

הגר"ש עמאר על אחיו שנפטר: "על כל נשימה הוא היה מודה - הוא ידע שזו מתנה מלמעלה"

מאות ליוו אמש (א') לדרכו האחרונה את הרב דוד עמאר ז"ל - אחיו של הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרה"ג שלמה משה עמר שהספידו ואמר: "אנחנו לא מבינים מה אנחנו חסרים היום, הוא היה מקשר אותנו לדורות קדומים. איפה נראה דמות כזו? איפה נראה אמונה כזו? איפה נראה שפלות וענווה כזו? איפה נראה כבוד חכמים? איבדנו את המעלות האלה, ועל זה ראוי לנו לבכות ולהספיד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאות ליוו אמש (א') לדרכו האחרונה את הרב דוד עמאר ז"ל - אחיו של הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרה"ג שלמה משה עמר - שהתקיימה במגדל העמק. הרב דוד ז"ל האריך ימים ושנים, ובן 94 היה במותו. 

הגר"ש שהספידו, סיפר כי למרות שהיה במצב קשה "הוא התעורר וקם כנגד כל הסיכויים. הוא היה מדבר עם כל אחד ברור ובירך כל אחד ואחד, גם אותנו האחים. אחד אחד, במאור פנים. ביקש לשתות ודיבר כמו שהוא קם לתחייה בפעם השנייה. הוא נפרד מכולם במאור פנים. הוא ידע כמה הבנות ובנו יחד, כמה אוהבים אותו".

עוד הוסיף הרב וסיפר כי הפרידה הייתה "לא בפתע פתאום. אחרי יומיים ושלושה התחיל ונחלש, אבל אנחנו מודים ומהללים לה'. אנחנו לא כפויי טובה, על כל נשימה הוא היה מודה - הוא ידע שזו מתנה מלמעלה. החסד של אמת שעשה כאן במשך שנים רבות, כשהיה מדבר איתי הוא היה אומר 'זיכה אותי ה', שאני בחברה קדישא'. את האמונה הזו הוא ינק מאבינו, והוא ינק מאימו שהייתה צדקת. אנחנו לא הכרנו אותה, אבל האבא ע"ה היה מספר לנו שהייתה צמה שבוע שלם פעמיים בשנה, ממוצאי שבת עד ליל שבת. הייתה לה קדושה יתרה, וזו אמונה שהוא ינק משדי אמו. חבל על דאבדין. 

"אנחנו לא מבינים מה אנחנו חסרים היום, הוא היה מקשר אותנו לדורות קדומים. איפה נראה דמות כזו? איפה נראה אמונה כזו? איפה נראה שפלות וענווה כזו? איפה נראה כבוד חכמים? איבדנו את המעלות האלה, ועל זה ראוי לנו לבכות ולהספיד", אמר הגר"ש בקול בוכים. 

 

תגיות:עילוי נשמתפטירההגר"ש עמארהרב דוד עמאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה