חדשות בעולם

עלה ל-23 מספר אזורי ה’אין כניסה’ בשבדיה - לא תאמינו מדוע

דו"ח שפרסמה משטרת שבדיה ביממה האחרונה, מכריז רשמית על עלייה במספר אזורי ה'אין כניסה' במדינה - אזורים שהוכרזו כבעלי מבנה חברתי 'שליט' שאינו מאפשר כניסה לגורמי ביטחון ואף מעמיד את השוטרים בסכנת חיים. "זאת שוודיה החדשה. 'גן העדן' החדש, המרגש, הרב-תרבותי שכה רבים כאן באספה הזו, נאבקו לייצר במשך שנים רבות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דו"ח שפרסמה משטרת שבדיה ביממה האחרונה, מכריז רשמית על עלייה במספר אזורי ה'אין כניסה' במדינה, שכרגע עומד על 23 אך ככל הנראה ישנם הרבה יותר מהאזורים הרשמיים. לדברי הדו"ח, אזורים אלו הוכרזו כבעלי מבנה חברתי 'שליט' שאינו מאפשר כניסה לגורמי ביטחון ואף מעמיד את השוטרים בסכנת חיים. 

אותם אזורים נשלטים כולם על ידי גורמים איסלאמיים קיצוניים, רבים מהם מהגרים שהגיעו בצורה בלתי חוקית למדינה וכעת, כאמור, מסרבים להתפנות ממנה. לאור המצב האקוטי, ראש ממשלת שבדיה יצא בהצהרה חד משמעית ביום רביעי האחרון, על פיה לא יפסול שליחת חיילי צבא שימגרו כליל את הכנופיות המסוכנות באזורים אלו. כעת עולים במדינה קולות שטוענים כי 'הפצצה מתקתקת' וכי זה רק עניין של זמן עד שתתפתח במקום מלחמת אזרחים. 

שיעור מקרי הרצח בשוודיה הוא אמנם מן הנמוכים בעולם במונחים בינלאומיים, אבל אלימות מצד כנופיות המזוהות עם האיסלאם הקיצוני היא דבר שבשגרה בשנים האחרונות, והשוודים חוששים ובצדק - שהמשטרה לא באמת מסוגלת לטפל בתופעה הגואה. 

במדינה של 10 מיליון בני אדם, לא דווחו מקרי רצח בשנת 2017. השנה האחרונה שלגביה ישנם נתונים סטטיסטיים רשמיים היא שנת 2016, שבה נרצחו 106 בני אדם. בנוסף, השבוע הראשון של שנת 2018 נפתח בקרבות בין כנופיות שבהם ארבעה אנשים נורו למוות. "זו לא תהיה האופציה הראשונה שלי להביא את הצבא לאזורים הללו, אבל אני מוכן לעשות כל מה שצריך כדי לוודא שהפשע ימוגר כליל מהמדינה הזו", אמר ראש הממשלה לסוכנות הידיעות המקומית TT. 

הממשלה הבטיחה תקציב של כ-880 מיליון דולר כדי להחמיר את החוקים על פשעי אקדחים למיניהם והגברת הפיקוח על שיחות טלפון פרטיות ודואר אלקטרוני, אולם דו"ח של המועצה הלאומית השוודית למניעת פשעים מראה שגם הצעד הזה לא מרגיע את האזרחים השוודים כהוא זה. "אנשים נורים למוות במסעדות פיצה, ונהרגים על ידי רימוני יד שהם מוצאים ברחוב", כך אמר השבוע מנהיג המפלגה הדמוקרטית ג'ימי קסון. "זאת שוודיה החדשה. 'גן העדן' החדש, המרגש, הרב-תרבותי שכה רבים כאן באספה הזו, נאבקו לייצר במשך שנים רבות", סיכם בסרקזם. 

תגיות:מוסלמיםשבדיהסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה