חדשות בארץ

ישראל מתקדמת: האם בקרוב אבות יזכו לחופשת לידה נפרדת?

נכון להיום המדינה מאפשרת לאבות בישראל לקחת חופשת לידה בתשלום, אך ורק כחלק מהימים להם זכאית האם, ולאחר 6 שבועות. בימים אלו נבחנת אפשרות להעניק לאבות חופשה נפרדת מזו של האימהות. שוויון בדרך?

  • ה' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים אלו בוחנים במשרד ראש הממשלה בוחנים בימים אלה מודל של חופשת לידה המיועדת לגברים, כחופשה נפרדת מזו הנשים, בנות זוגם. על פי בדיקה שערך המשרד, נמצא כי אמנם אצל היולדות מדובר ב- 15 שבועות של חופשה בתשלום (בהתאם לממוצע העולמי), אולם בכל הקשור לחופשת לידה אצל האבות, ישראל נשארת הרבה מאחור ביחס לשאר המדינות המפותחות.

המצב נבחן על מנת להתרשם האם ישנה אפשרות לשנות את המצב כפי שהוא מצוי היום, בו המדינה נותנת לאבות את האפשרות לקחת חופשת לידה על חשבונה, אולם כחלק מהימים להם זכאית האם, וכן אך רק לאחר פרק זמן של שישה שבועות. בעקבות התנאים הללו, כחצי אחוז מהגברים מנצלים אפשרות זו.

לחופשת לידה לגברים ישנה השפעה גם על שוק העבודה: נמצא כי במדינות המזכות את גברים באפשרות לחופשת לידה, גם פערי השכר בין נשים לגברים מצטמצמים. בימים אלו בוחנים במשרד ראש הממשלה את המודלים השונים שמצויים ברחבי עולם בהם מתמרצים את הגברים לקחת חופשה לידה, והעלות של מהלך כזה.

תגיות:חופשת לידהגברים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה