חדשות בארץ

תורם הכליה התחרט, הכלה הצילה את חמותה: "זו השליחות שלי"

מה עושה כלה שמגלה ברגע האחרון שהתורם שנמצא לחמותה הסובלת ממחלת כליות - התחרט? עבור אושרת כהן ההחלטה הייתה ברורה כאור השמש, והיא לא היססה לרגע לתרום את כלייתה לחמותה לאה כהן מראשון לציון, שסובלת מהכליות מזה שלושה עשורים. "יש בי אמונה ואני יודעת שאלוקים איתי ושזאת השליחות שלי", היא אומרת כיום, לאחר שהניתוח עבר ב"ה בשלום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה עושה כלה שמגלה ברגע האחרון שהתורם שנמצא לחמותה הסובלת ממחלת כליות - התחרט? עבור אושרת כהן ההחלטה הייתה ברורה כאור השמש, והיא לא היססה לרגע לתרום את כלייתה לחמותה לאה כהן מראשון לציון, שסובלת מהכליות מזה שלושה עשורים. כשהתורם שלה נמצא - היא הרגישה על גג העולם, אך דבר לא הכין אותה ליום שבו יודיעו לה כי הוא חוזר בו ולא יבצע את הניתוח. "הרגשתי מוות. נכנסתי למרה שחורה ולא הפסקתי לבכות כל היום", משחזרת כהן בת ה-59. "ידעתי שמה שלא יהיה אני לא מתחברת לדיאליזה - אני קוראת לזה 'כיסא המוות'. אמרתי לרופא שאני מעדיפה למות, רק לא דיאליזה".

חודשיים לפני כן, אושרת כלתה החליטה לעשות מעשה ומבלי לגלות לאף אחד - ביצעה בדיקות משלה ונמצאה מתאימה לתרומת כליה עבור חמותה. על השאלה האם לא חששה, היות והיא אם לארבעה ילדים, השיבה אושרת כי חקרה המון את הנושא והגיעה למסקנה ש"יש אפס סיכונים בשבילי, והמון סיכויים בשביל חמותי", היא אומרת. היו קצת פחדים ביום הניתוח שחלילה יהיו שיבושים, ואזי - מה יהא על ילדיה, אך "חוץ מזה לא פחדתי בכלל", אומרת אושרת. "יש בי אמונה ואני יודעת שאלוקים איתי ושזאת השליחות שלי. חשוב לי להגיד לכל מי שקורא את הכתבה הזאת: 'אם יש לכם אפשרות לתרום ולהציל חיים, אל תהססו. זה לא מסוכן, זה מציל נפש בישראל ותקבלו מקום על שמכם בגן עדן".

למרות שהיא אינה אישה דתייה, אושרת טסה לאומן שבאוקראינה כדי להתפלל על הניתוח שיעבור בשלום. "זו הייתה הפעם הראשונה שלי באומן", היא משחזרת. "נסעתי להתפלל שהניתוח יעבור בהצלחה ושאחזור לשם עם חמותי לעשות סעודת הודיה על קברו של רבי נחמן מברסלב. כשחזרתי לארץ הבנתי שזה לא הסתדר ולא יהיה ניתוח, אבל אז נזכרתי שכבר עשיתי בדיקות מקדימות ונמצאתי מתאימה - אז פשוט לקחתי את הניירות, נסעתי אל לאה ואמרתי לה: 'זהו, לאה. אין ברירה. תראי איך הכל מכוון מלמעלה. כשהתקשרו מתל השומר להגיד שנמצאתי מתאימה, בדיוק עלינו לקבר של רבי שמעון בר יוחאי לעשות חלאקה לבן של אחותי. מה זה אם לא סימן משמיים? הקב"ה מכוון את הכל". 

ב-16 לדצמבר 2017 נערך הניתוח, ואושרת ולאה עשו היסטוריה עם המקרה היחיד בארץ שבו כלה נמצאה מתאימה לתרום לחמותה ולהציל את חייה. "ביום שהניתוח המתוכנן התבטל, היא באה עם הבדיקות ואמרה: 'אם אני לא אציל אותך, אף אחד לא יציל אותך'. חששתי לה, אז סירבתי. 'את האחרונה שאקח ממנה', אמרתי לה. אבל הקב"ה רצה אחרת. 

תגיות:חמותכלהכליותהצלהמחלהתרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה