חדשות בעולם

זהירות: מי מרגל אחריכם בהודעות הוואטסאפ?

חברת האבטחה הרוסית קספרסקי הודיעה כי החוקרים שברשותה חשפו תוכנת ריגול חדשה בטלפונים הניידים. מדובר בתוכנה שנקראת Skygofree, שביכולתה לקרוא את ההודעות הנשלחות במכשיר, לעקוב אחר מיקום המשתמש, ולהקליט שיחות

  • ב' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חברת האבטחה הרוסית קספרסקי הודיעה כי החוקרים שברשותה חשפו תוכנת ריגול חדשה בשם בטלפונים הניידים. מדובר בתוכנה שנקראת Skygofree, שביכולתה לקרוא את ההודעות הנשלחות במכשיר, לעקוב אחר מיקום המשתמש, ולהקליט שיחות.

לדבריהם, התוכנה מופצת ע"י עמודי רשת מזויפים של מפעילי חברות סלולאר בעולם, המתחזים לאתרים רשמיים שלהם.

על פי טענת החברה, יש בתכנה כלים שביכולתם לפרוץ לגישת הליבה במכשיר. כאשר מתוקנת התכנה על הנייד, היא מאפשרת לתוקפים שליטה מוחלטת על המכשיר. כתוצאה מכך יכולה התוכנה לקרוא הודעות SMS שנשלחות מהמכשיר או המתקבלות בו, לצלם תמונות ווידאו, להקליט את שיחות הטלפון, ולעקוב אחר מיקום המשתמש על ידי רכיב GPS במכשיר.

תוכנות ריגול למכשירים ניידים אינן חידוש טכנולוגי, אולם בחברה טענו כי Skygofree הינה תוכנת הריגול הכי מתקדמת שנתקלו בו, ויש בה יכולות ואפשרויות שלא נראו בעבר. בנוסף, התוכנה מכניסה עצמה לרשימה של "אפליקציות מוגנות" על מנת שלא ייכבה בזמן שהמשתמש מכבה את מסך הנייד.

עוד מסוגלת התוכנה לגנוב הודעות שנשלחות באפליקציות באינטרנט, וביכולתה להשתמש במיקרופון הטלפון בשביל לצותת ולהקליט קולות שישנם באזור המכשיר. לסיכום מצאו החוקרים 48 פקודות שונות אותן יכולים התוקפים לבצע במסגרת התוכנה.

לטענת אנליסט החברה, אלכסיי פירש: "מדובר בקוד זדוני ומתקדם לניידים, והוא קשה מאוד לזיהוי ולחסימה. המפתחים של Skygofree השתמשו בכך כדי להשיג את מטרתם: יצירה ופיתוח של שתל שיכול לרגל באופן נרחב אחר מטרות- מבלי לעורר חשד".

תגיות:ריגולווטסאפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה