חדשות בעולם

טראמפ עונה לנתניהו: השגרירות לא תעבור לירושלים בתוך כשנה

"השגרירות תהיה יפהפייה, אבל לא כזו שעולה 1.2 מיליארד דולר", אמר נשיא ארצות הברית, שהכחיש את הערכות ראש הממשלה והוסיף: "בתוך כשנה? אנחנו מדברים על תרחישים שונים"

  • ב' שבט התשע"ח
דונאלד טראמפ (צילום: פלאש 90)דונאלד טראמפ (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכחיש הלילה (בין רביעי לחמישי) את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטען כי שגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים בתוך שנה. "עד סוף השנה? אנחנו מדברים על תרחישים שונים – אני מתכוון כמובן שזה יהיה על בסיס זמני. אנחנו לא באמת מסתכלים על זה. זה לא", אמר טראמפ לסוכנות הידיעות רויטרס. "השגרירות שתוקם תהיה יפהפייה, אבל לא כזו שעולה 1.2 מיליארד דולר". טראמפ נקב בסכום הזה על רקע התייחסותו בעבר לגבי המחיר שעלתה בניית השגרירות בלונדון. כזכור, נתניהו אמר אתמול את הדברים למרות ההערכה הראשונית שדיברה על העברת השגרירות בתוך כשלוש שנים.קורים בארצות הברית דברים שלא קרו מעולם", טען נתניהו. "ההערכה שלי היא שהשגרירות תעבור הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. בטווח של שנה. זו הערכה מוצקה שלי".

כזכור, בחודש שעבר הצהיר נשיא ארצות הברית כי ארצו מכירה בירושלים כבירתה הרשמית של מדינת ישראל. הצעד הוביל לביקורת ברחבי העולם ולהצעת גינוי שעברה להחלטה בעצרת האו"ם. מאוחר יותר הטילה וושינגטון וטו על המהלך, אך ההצבעה התקיימה בסופו של דבר בדרך "עקיפה". במהלך נאומו הודיע טראמפ כי הנחה את מחלקת המדינה להיערך לקראת העברת השגרירות לירושלים. בהמשך דחתה הרשות הפלסטינית פגישה מתוכננת עם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, שהיה אמור לבקר באזור, אך דחה בכל מקרה את הגעתו בשל הצבעה חשובה לקראת רפורמת המס שטראמפ מקדם. נאום טראמפ הוביל להפגנות זעם ומחאות בכל העולם. לפחות עשרה מפגינים נהרגו בעימותים על צה"ל ורקטות שוגרו לעבר יישובי עוטף עזה.

שגרירות ארצות הברית בתל אביב (צילום: פלאש 90)שגרירות ארצות הברית בתל אביב (צילום: פלאש 90)

שלשום הודיעה מחלקת המדינה של ארצות הברית כי החליטה להקפיא 65 מיליון דולר שהיו אמורים לעבור לאונר"א - סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם. הסוכנות, שמטפלת בפליטים פלסטינים במזרח התיכון, תקבל 60 מיליון דולר בלבד. ההודעה של מחלקת המדינה מגיעה זמן קצר לאחר שדונלד טראמפ איים לקצף בתקציבה של הסוכנות אם לא יחזרו לשולחן המשא ומתן לגבי הסדר עם ישראל. הסוכנות איימו כי הדבר ייפגע ביציבות האזורית, אך נראה כי נשיא ארצות הברית כלל לא מתרגש מהאיומים הללו. דוברת מחלקת המדינה סיפרה אתמול כי "ראיתי דיווחים שנבטל את כל המימון לאונר"א, אך בסופו של דבר חשבנו שלצעד כזה יהיו השלכות שליליות. לכן, בתור התחלה, קיצצנו 65 מיליון. הנושא יישקל שוב בעתיד". הכסף שיעבור כעת לארגון יעבור בעיקר לצרכי חינוך ובריאות ושאר הכסף יוקפא על לבדיקה מעמיקה של התנהלות הארגון.

תגיות:שגרירות ארה"בדונאלד טראמפביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה