חדשות בארץ

נפגעתם בתאונה? המכונית תתקשר בעצמה לכוחות ההצלה

משרד התחבורה החליט לאמץ את המערכת החדשנית שמופעלת בכל הרכבים החדשים באירופה, המזעיקה את שירותי החירום במקרה של תאונה. שר התחבורה: "מדובר במערכת מצילת חיים ממדרגה ראשונה"

  • א' שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

החל מתאריך 1 באפריל יחוייבו כל המכוניות החדשות והפרטיות באירופה להצטייד במערכת eCall, אשר מזעיקה באופן אוטומטי את שירותי החירום בעת תאונה.

שר התחבורה, השר ישראל כץ החליט כי יש לאמץ את המערכת האוטומטית גם בישראל, ולאחר דיונים שנערכו בין משרדי התחבורה והבריאות בימים האחרונים הוחלט כי מד"א תשמש כשירות חירום בארץ, במספר חירום חדש: 112.

במידה והרכב היה מעורב בתאונה, מערכת הeCall תזהה זאת על ידי קבלת התרעות מחיישן תאוצה ופתיחתם של כריות האוויר. במידה ומדובר בתאונה קלה, המערכת לא תזעיק את מוקדי החירום, אולם ברגע שהיא תזהה שארעה תאונה, היא תיצור קשר עם המוקד על פי קוד חירום שעל גבי רשת סלולרית, ללא כל צורך בתשלום חודשי עבור מפעילות הסלולריות.

מוקד מגן דוד אדום ייצור קשר עם הנהג בתאונה באמצעות הדיבורית ברכב, ויברר את סוג הסיוע לו הוא נזקק. במקרה בו הנהג לא מגיב ההנחה היא הנהג נפגע באורח קשה, ויש לשלוח מידית אמבולנס למקום. בנוסף, אם יהיה צורך לחלץ לכודים מהרכב, יוכל המוקד להזעיק שירותי חירום נוספים, כגון משטרה וכיבוי אש .

המערכת נוצרה על מנת לזרז את זמן הפינוי הרפואי אחרי התאונה. על פי הערכת האיחוד האירופי, השימוש במערכת יכול להוריד את זמן התגובה של שירותי החירום ברמה של כ־50%, וכן לאפשר פינוי זריז יותר לביה"ח, עניין קריטי במיוחד במצב של פצועים קשה.

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "מדובר במערכת מצילת חיים ממדרגה ראשונה, שתסייע לכוחות ההצלה להגיע במהירות לנוסעים ונהגים הנמצאים במצוקה, ולחסוך בחיי אדם רבים".

לדברי מנכ"ל מד"א, אלי בין: "המערכת הזו תציב את מגן דוד אדום ומדינת ישראל בין המדינות המתקדמות בעולם".

תגיות:הצלהכוחות ההצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה