חדשות בעולם

נתניהו: שגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים בתוך כשנה

ראש ממשלת ישראל אמר את הדברים בביקורו בהודו, והתייחס גם להחלטת ארצות הברית לקצץ 65 מיליון דולר בתקציב אונר"א: "אחרי 70 שנה, טוב שמאתגרים את הגוף הזה"

  • א' שבט התשע"ח
ביבי נתניהו (צילום: לע’’מ)ביבי נתניהו (צילום: לע’’מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו העריך הבוקר (רביעי) כי השגרירות של ארצות הברית תעבור מתל אביב לירושלים בתוך זמן קצר, כנראה פחות משנה. נתניהו אמר את הדברים בתוך נאום שהתייחס להחלטת ארצות הברית להקפיא כמחצית מהתקציב השנתי לאונר"א. "קורים בארצות הברית דברים שלא קרו מעולם. ההערכה שלי היא שהשגרירות תעבור הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. בטווח של שנה. זו הערכה מוצקה שלי", אמר.

כזכור, אתמול הודיעה מחלקת המדינה של ארצות הברית כי החליטה להקפיא 65 מיליון דולר שהיו אמורים לעבור לאונר"א - סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם. הסוכנות, שמטפלת בפליטים פלסטינים במזרח התיכון, תקבל 60 מיליון דולר בלבד. ההודעה של מחלקת המדינה מגיעה זמן קצר לאחר שדונלד טראמפ איים לקצף בתקציבה של הסוכנות אם לא יחזרו לשולחן המשא ומתן לגבי הסדר עם ישראל. הסוכנות איימו כי הדבר ייפגע ביציבות האזורית, אך נראה כי נשיא ארצות הברית כלל לא מתרגש מהאיומים הללו. דוברת מחלקת המדינה סיפרה אתמול כי "ראיתי דיווחים שנבטל את כל המימון לאונר"א, אך בסופו של דבר חשבנו שלצעד כזה יהיו השלכות שליליות. לכן, בתור התחלה, קיצצנו 65 מיליון. הנושא יישקל שוב בעתיד". הכסף שיעבור כעת לארגון יעבור בעיקר לצרכי חינוך ובריאות ושאר הכסף יוקפא על לבדיקה מעמיקה של התנהלות הארגון.

נתניהו, כמובן, התייחס גם לדיווחים הללו בשיחות עם כתבים במהלך ביקורו בהודו. "אחרי 70 שנה, טוב שעושים משהו שמאתגר את הגוף הזה. זה מנציח את הנרטיב הפלסטיני וביטול הציונות. פעם ראשונה שמאתגרים את הדבר הזה", אמר ראש הממשלה.

ביקורו של נתניהו בהודו ממשיך לעורר הדים. אחרי שראש הממשלה זכה לכבוד רב בהגעתו למדינה, כעת הוצבו שלטי ענק עם תמונתו. התושבים שרו ורקדו ברחובות גוג'ראט בה ביקר, וקיבלו את פניו של ראש ממשלת הודו ששהה איתו.

תגיות:ישראלביבי נתניהושגרירות ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה