חדשות יהדות

סוכם: שמונה מיליון שקל יושקעו בהנגשת מקוואות טהרה

בשורה טובה לנשים בעלות מוגבלויות: השרים גמליאל ואזולאי סיכמו על תקצוב שיופנה למועצות הדתיות שיסכימו למיזם: "כיום נבצר מנשים רבות לטבול. זכות גדולה להוביל פרוייקט חשוב"

  • א' שבט התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל והשר לשירותי דת דוד אזולאי סיכמו השבוע על מיזם משותף להנגשת מקוואות הטהרה לנשים בעלות מוגבלויות בכל רחבי הארץ. במיזם יושקעו שמונה מיליון שקלים בחלוקה שווה בין שני המשרדים, בשלוש השנים הקרובות (2018-2020). במסגרת זו, יופץ קול קורא למועצות הדתיות בכל רחבי הארץ, ומועצה אשר תיענה לו תיהנה מהנגשת מקוואות הטהרה שבסמכותה.

"אני שמחה לצאת לפרוייקט חשוב זה, שיאפשר לנשים בעלות מוגבלויות לקיים את מצוות הטהרה", אמרה גמליאל. "לצערי, כיום נבצר מנשים רבות לטבול במקווה, ואני רואה חשיבות רבה בתיקון העוולה הזו. החל מהשנה מקוואות ברחבי הארץ יונגשו לרווחתן של הנשים. זכות גדולה להוביל את הפרויקט החשוב הזה, המצטרף למיזם המדהים שהמשרד לשוויון חברתי מקדם בהקמת השכונה הנגישה הראשונה בישראל".

יש לציין כי כיום אין חובה להנגיש מקוואות בישובים שמונים פחות מ-50 אלף איש, אלא בהוראת השר לשירותי דת. בישובים של עד 200 אלף איש ישנה חובה להנגשה בסיסית של מקווה אחד, בישובים של עד 300 אלף איש ישנה חובה להנגשת שני מקוואות, וכך הלאה. בישובים של פחות ממאה אלף איש, מקווה אחד חייב בהנגשה אם דרשה זאת אישה בעלת מוגבלות. בישובים של עד 300 אלף איש יש לבצע הנגשה מלאה של מקווה טהרה גם ללא פניית תושבים. על כל 200 אלף אנשים נוספים ביישוב, יש לבצע הנגשה מלאה של עוד מקווה טהרה אחד.

תגיות:מקווה טהרהמקווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה