חדשות בארץ

מרגש: בהוראת בני הזוג שנפטרו, ירושת המיליונים הוענקה ל’סורוקה’

ירושה שנתרמה על ידי בני זוג מערד אפשרה הקמת אגף אורתופדי חדש בסורוקה, ורכישת מכשיר מאיץ קווי מתקדם לחולים אונקולוגיים

  • כ"ט טבת התשע"ח
חנוכת המחלקה (צילום: רחל דוד - סורוקה)חנוכת המחלקה (צילום: רחל דוד - סורוקה)
אא

בני זוג מערד החליטו לתרום לאחר פטירתם את כל הונם למרכז הרפואי 'סורוקה'. התרומה הנדיבה בסך 5 מיליון ₪ אפשרה הקמת אגף אורטופדי חדש במקום, ורכישת מכשיר מאיץ קווי עבור חולים אונקולוגים

השבוע נחנך במזל טוב אגף אורתופדי חדש בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

הכל התחיל כאשר שני בני זוג מערד, אמציה ואילנה כץ ז"ל, החליטו בעודם בחיים להוקיר ולהודות לפרופ' דן עטר, מנהלה לשעבר של המחלקה, על טיפולו המסור. הדרך בה החליטו לבטא את הערכתם מרגשת ביותר, בתרומת כל הונם לטובת המחלקה האורתופדית.

אילנה ואמציה ז"ל פעלו כאנשי חינוך בערד, ובהתנדבויות רבות עבור הקהילה באופנים שונים.

בעודם בחיים בחרו בני הזוג לתרום את עזבונם המשוער בסכום של כ-5 מיליון ש''ח עבור המרכז הרפואי סורוקה, באופן מיידי אחר פטירתם.

כחצי מהסכום הוקדש לצורך רכישה של מאיץ קווי למרכז הסרטן, שמיועד לטיפולי קרינה אצל חולים אונקולוגים. החצי השני הוקדש לצורך הקמת אגף אורתופדי חדש בביה"ח.

נכון להיום, במערך האורתופדי בסורוקה ישנן 2 מחלקות אשפוז, מערך אמבולטורי מהגדולים בארץ, חדרי ניתוח, מיון אורתופדי ויחידה לאורתופדיית ילדים.

2,600 ניתוחים בשנה מבוצעים במחלקה, כאשר המערך האורתופדי משמש מחלקת אם של המחלקות האורתופדיות בבתיה"ח ברזילי באשקלון ובית החולים יוספטל באילת, ונותן מענה למטופלים גם במקרים אורתופדיים מורכבים.

ד"ר ניסים אוחנה, מנהל המערך האורתופדי בסורוקה, הגיב על התרומה הנדיבה, ואמר כי: "אמציה כץ ז"ל שטופל שנים רבות במחלקה האורתופדית ואילנה כץ ז"ל שטופלה במערך האונקולוגי, תרמו את כל רכושם שנותר לאחר מותם, למחלקה האורתופדית והאונקולוגית בסורוקה. לאורך השנים בהם אמציה טופל, ראה את הטיפול של הצוות המסור במחלקה האורתופדית".

עוד הוסיף כי: ''המנוח וזוגתו היו עדים בין השאר לתקופה בה נשאה המחלקה בנטל קשה והירואי, במהלך מבצע צוק איתן. אני משוכנע כי המראות להם נחשפו והחוויות להם היו עדים, גרמו להם לעשות מעשה. אין לי ספק כי היכרותו רבת השנים של אמציה ז"ל עם דמותו המיוחדת של פרופ' דן עטר, גרמה לו ולרעייתו לבקש ולצבוע את התרומה בגוון אישי מאוד על מנת להוקיר דווקא אותו"

''המחלקה בראשותי תמשיך לעשות לילות כימים על מנת להעניק את הטיפול המיטבי לחוסים בצילה ותמלא בכל המובנים את צוואתם של אלו אשר האמינו בה", הוסיף ד"ר אוחנה.

תגיות:ירושהחוליםסרוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה