חדשות בריאות

לראשונה: הדרכות מטעם המדינה להתמודדות עם ילדים אלרגנים

המדינה תקיים הדרכות בשיתוף מד"א לגננות וסייעות בכל רחבי הארץ, במטרה לתת מענה בעת מצבים מסכני חיים אצל ילדים אלרגנים. ההדרכות יתקיימו ב-3 השנים הקרובות במימון המדינה, בעלות של 600 אלף ₪

  • כ"ט טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים הקרובים יחל משרד העבודה והרווחה בסדרת השתלמויות והדרכות, בשיתוף מד"א, לצוותי הגננות והסייעות במעונות והמשפחתונים שבפיקוח המשרד ברחבי הארץ.

על פי הודעת משרד העבודה והרווחה לקראת דיון בעניין מענה לילדים אלרגנים עד גיל שלוש, בימים הקרובים תחל סדרת השתלמויות והדרכות, בשיתוף מד"א, לצוותי הגננות והסייעות במעונות והמשפחתונים שבפיקוח המשרד ברחבי הארץ.

במהלך ההדרכות ילמד הצוות החינוכי כיצד להתאים את המזון לילד האלרגני, וכן מניעה וטיפול במצבים מסכני חיים בהם ישנה התפרצות של אלרגיה אצל הילד. בנוסף, יילמדו דרכי התנהלות והתנסות בעת הצורך במזרק אפיפן, ושימוש באפליקציה לצורך קבלת מענה סיוע בזמן אמת והזמנת עזרה רפואית.

המשרד יממן את ההדרכות שיתקיימו במעונות יום ומשפחתונים בכל רחבי הארץ, בעלות של 600 אלף ש"ח. ההדרכות מטעם האגף למעונות יום במשרד בשיתוף מד"א יתקיימו בשלוש השנים הקרובות במועדים שונים ובשפות שונות, בעוד ההכשרה הינה בת 3 שעות. תחילה ההדרכות יתקיימו בכ-350 משפחתונים ומעונות בהם יש ילדים בעלי אלרגיות המהוות סכנת חיים, ויותר מאוחר 1,750 משפחתונים ומעונות הנמצאים בפיקוח יקבלו את ההדרכה.

בכל הכשרה ישתתפו לא יותר מ- 30 משתתפים. את ההדרכה יקיימו במעון או משפחתון, או לחילופין מד"א תעמיד 60 אתרי הדרכה לטובת הפרויקט.

הועדה ראתה לנכון להמליץ על ההדרכות נוכח הגידול במספר הילדים הסובלים מאלרגיות מסכנות חיים (אלרגיה לבוטנים, לקטוז, גלוטן, ועוד). בין המלצות הועדה: הקפדה על כללי היגיינה למניעת חשיפה ושילוט מותאם, התאמת המזון המוגש, הדרכה והעלאת המודעות לאלרגיות, הפרדת פעילות האכילה מכל פעילות אחרת, התאמת סביבת המעון לסביבה בטוחה יותר. עוד מהמלצות הועדה, כי יש להצטייד במזרקי אפיפן בתוקף בכל מעון או משפחתון, והכשרת הצוות המקצועי במעונות בשימוש במזרקים בצורה מעשית.

עד סיום שנת הלימודים הנוכחית משרד העבודה והרווחה יממן באופן מלא סייעת שילוב במשך שעתיים ביום ל-350 ילדים אלרגנים. נכון לעכשיו, לא ידוע אם הסיוע ימומן גם בשנים הבאות.

בתגובה למהלך מסרה עמותת "יהל" העוסקת באלרגיות מזון:"להערכתנו, גם בתום תהליך ההכשרה יהיו עדיין עשרות ילדים שסובלים מאלרגיה לחלב או למגוון מזונות שיהיו זקוקים לסיוע נוסף במהלך היום. אנו מקווים כי משרד הרווחה יחד עם הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות נערכים לתת את המענה הנדרש גם עבור הילדים הללו".

תגיות:אלרגיהילדיםגני ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה