חדשות יהדות

נס בקבר יוסף: צה"ל והמשטרה מנעו הפעלת מטען חבלה

כוחות הביטחון אבטחו הלילה כניסה מתואמת של כאלף מתפללים למתחם, וזיהו מטען בהפעלה סלולרית. המטען נוטרל, ובכך נמנע אסון כבד. 11 מבוקשים נעצרו בהפרות סדר באיו"ש ובבקעה

  • כ"ט טבת התשע"ח
קבר יוסף (צילום: פלאש 90)קבר יוסף (צילום: פלאש 90)
אא

נס במתחם קבר יוסף: במהלך אבטחת כניסה מתואמת של כאלף מתפללים למתחם בשכם, נטרלו הלילה (בין שני לשלישי) כוחות הביטחון מטען בהפעלה סלולרית. המטען פוצץ על ידי חבלנים ובכך נמנע אסון גדול.

מתברר כי במהלך הכניסה למקום נמצא המטען סמוך לסמטת הקבר על ידי כוחות האבטחה. חבלנים נטרלו את המטען כשפוצצו אותו. יש לציין כי ללא קשר לאירוע הזה, במהלך כניסת הכוחות ויציאת האוטובוסים מהקבר, נזרקו אבנים לעבר המתפללים. נזק קל נגרם לאוטובוס, אך לא היו נפגעים. כוחות הביטחון עצרו בעקבות האירועים את אחד המתפרעים.

זאת כמובן לא המתקפה היחידה שהתרחשה בשנים האחרונות במתחם קבר יוסף. ב-1996 הותקף הקבר בירי כבד במקביל לאירוע מנהרות הכותל. המחבלים הרסו את הישיבה ושרפו דברי קודש, כשששה קצינים נהרגו בקרבות. ארבע שנים אחר כך הגיעו חמושים למתחם ופצעו קצין צה"ל. בעקבות מספר אירועים שקרו מאז, בשנת 2003 המבנה והקבר נהרסו לחלוטין ונותרו רק הקירות הגודרים את המקום. מתפללי המקום קבעו נקודת תצפית ותפילה בהר גריזים. בשנת 2015, אז גם השליכו פלסטינים בקבוקי תבערה לאזור, שופץ המבנה וצה"ל מאבטח מאז את כניסת המתפללים אליו.

באירוע אחר שקרה הלילה, במהלך פעילות כוח צה״ל מהחטיבה המרחבית ״בנימין״ בשיתוף מג״ב, נתפסו שני כלי נשק במרחב הכפר סילוואד. הממצאים הועברו לידי כוחות הביטחון שחוקרים את הנושא. כמו כן, במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו״ש ובבקעה 11 מבוקשים אשר חשודים במעורבות בפעילות טרור וטרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. כולם הועברו לחקירה.

תגיות:קבר יוסףסוכל פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה