חדשות בארץ

מי מתקין מצלמות שיתריעו מפיגוע? פלסטינים, כמובן

במערכת הביטחון פורסם אמצעי אבטחה מתקדמים ביהודה ושומרון ומרשתים את הכבישים, אלא שמצבעי העבודות הם פלסטינים שלא עברו סיווג ביטחוני. משרד הביטחון: "מדובר בעבודות בלתי מסווגות"

  • כ"ט טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במערכת הביטחון מנסים בחודשים האחרונים לפרוס אמצעי אבטחה מתקדמים ביהודה ושומרון. אמצעי האבטחה כוללים תכנית מקיפה לרישות הכבישים ביהודה ושומרון במצלמות, אולם מתברר כי חלק מהעבודות מבוצעות דווקא על ידי פלסטינים שלא עברו שום סיווג בטחוני.

במהדורה המרכזית של החדשות נחשף אמש כי הפלסטינים שמתקינים את המצלמות עושים זאת ללא הסמכה. המצלמות על צירי השטחים נחשבות למרכיב מרכזי בתכנית הרחבה להגברת ביטחון התושבים. הנחיצות לתכנית קיבלה הצדקה נוספת רק בשבוע שעבר בעקבות פיגוע הירי הסמוך לחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח, אך מתברר כי המערך שכולל מצלמות גלויות ונסתרות וכן מצלמות דמה, מבוצעות בחלקן בידי פלסטינים מחברון. תושבים ביהודה ושומרון הביעו חשש מפני האפשרות שמידע רגיש מתוך עבודות התשתית יזלוג הלאה לגורמים עוינים, שיעשו בו שימוש לרעה. "מי שחושב שמדובר במצלמות מהירות, טועה", אמרו וטענו כי מדובר במידע עם ערך ביטחוני מובהק ואין סיבה שיבוצע בידי פלסטינים.

בארגון "לביא" למנהל תקין אמרו כי "זוהי פגיעה קשה בביטחון המתיישבים הנובעת מהתנהלות רשלנית. אנו קוראים לבכירי משרד הביטחון לפעול באופן מידי לעצירת המחדל וכדי למנוע זליגת מידע מסווג מסכן חיים לידי גורמים עוינים". ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "מדובר בעבודות בלתי מסווגות של הקמת תשתיות בלבד. יחד עם זאת, העובדים המועסקים בהן, קיבלו את כל האישורים הנדרשים מגורמי הביטחון המוסמכים. נציין, כי העבודות המסווגות נעשות אך ורק על-ידי עובדים המורשים לכך".

תגיות:פיגועמצלמות אבטחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה