חדשות יהדות

האם גל הקור הנוכחי נחזה על ידי ’הרבי מפראג’ כבר במאה ה-17?

האם תחזית גל הקור הנוכחי, שצפוי להגיע לשיאים חדשים בהרי המרכז עם שלג בסוף השבוע - כבר נחזתה לפני למעלה מ-300 שנה, במאה ה-17? תלמיד חכם בשם צבי שביט מהיישוב שילה, חשף את ה'תגלית' שהפכה עד מהרה לויראלית

אא

גל הקור שעוטף את העולם בתקופה זו, אינו פוסח על ישראל. אולם כעת מסתבר שאת התחזית הצפויה ליום ג' בשבט - הווי אומר יום שישי - כבר כתב רבה של פראג כבר במאה ה-17, לפני יותר מ-300 שנה. 

את ה'תגלית' חשף תלמיד חכם בשם צבי שביט המתגורר ביישוב שילה. לדבריו, תחזיתמזג האוויר הקודרת שאותה צופים המטאורולוגים לסוף השבוע הקרוב - כבר נכתבה בספרו של רבי אליו מפראג - ה'אליה רבה', שנכתב כספר פסיקה עבור יהודי אירופה ומתבסס על ספרו של רבי מרדכי יפה 'הלבוש'. 

יש אומרים כי ספר זה שהודפס בשנת 1750 לערך, משמש לפסיקה של מנהגי עדות אשכנז, לאחר השולחן ערוך. "מצאתי כתוב, לעולם כשחל ר"ח שבט ביום ד' - אז הוא קור ושלג גדול באותו חורף, והסימן הוא ויג"ש - ר"ת י'ום ו' ג' ש'בט. כי אז הוא כך בדוק ומנוסה, והיירא דבר ה' הניס וגו' (אייזק דרשן/ ספר 'אליה רבה' סימן תרפה).

השנה חל ראש חודש שבט ביום רביעי, וג' בשבט יחול ביום שישי - שבו צפויים "שלג וקור גדול", לדברי החזאים. "בחמישים השנים האחרונות סימן זה היה בשנים תשכ"ח, תשמ"ה, תשמ"ח, תשנ"א, תשנ"ח, תשע"ב, תשע"ה וכעת שוב בתשע"ח", אומר שביט אך מסייג כי "אין חובה שדווקא ביום ג' בשבט יהיה סימן הקור, אלא שהשנה ביום בו חל הסימן צפוי גם השלג".

תגיות:שלגקורתחזיתהרבי מפראג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה