סמארטפונים ואינטרנט

דור הולך ודור רץ: האפליקציה שתסייע לקשישים ב"הפגת הבדידות"

טכנולוגיה חדשה בקריית הסייבר בבאר שבע תאפשר לאזרחים הוותיקים להתמודד עם קשיים של העולם החדש. המערכת החדשה תזהה נפילות, זיהומים וחרדות ואפילו תקל על הקשר של הקשישים עם המשפחה

  • כ"ז טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרכז CDI בקריית הסייבר בבאר שבע נחנך לאחרונה במטרה לקדם חדשנות דיגיטלית בתחומים שונים, כמו בריאות, חינוך רווחה ועוד. לאחרונה, בעקבות המסקנה כי תוחלת החיים נמצאת בעלייה, והאתגרים הפיזיים הלא קלים שעומדים בפני האזרחים הוותיקים, הוקמה בה מעבדת החדשנות הראשונה לגיל השלישי. במעבדה החדשנית ניתן למצוא סטארטאפים חדשים, כמו מערכת המתריעה על ממצאים חריגים בתצלומים רפואיים, מאגר סרטוני וידאו עם הסברים לגבי מצב החולה, שעון יד שמאפשר למשפחה לזהות סימנים חריגים כמו תפקוד ודופק הלב, פיזיותרפיה שנעשית על ידי מאמן וירטואלי בוידאו צ'ט ופלטפורמת ניטור אלחוטית לזיהוי תנועה אצל חולים סיעודיים.

אבל מה שיותר מעניין, הוא ארבעה אזורי חדשות שהוקמו לאחרונה במעבדה – הראשון הוא אזור משפחה, שידמה את הקשר של הקשיש עם בני משפחתו. השני הוא אזור רפואה, שידמה את הקשר של האזרח הותיק עם מערכת הבריאות, השלישי הוא אזור רווחה, שידמה את הקשר שלו עם גורמי הסיעוד והרווחה, והאחרון הוא אזור מערכת החינוך שיאפשר לקשיש לבחון מודלים חדשניים של חיבור בין דורי בין האזרח הוותיק לבני נוער. באמצעות המערכת הזאת, שתתריע על נפילות קשישים ותפיג את הבדידות שלהם, סבורים במעבדה, יתאפשר לקשישים להתמודד עם קשיים. המערכת, אגב, מסוגלת לדווח לא רק על נפילות אלא גם על זיהומים, חרדה או דכאון.

"עשינו היסטוריה. חנכו בבאר שבע, במרכז החדשנות CDI בפארק ההיי-טק 'גב ים נגב' את מעבדת החדשנות הראשונה מסוגה בעולם, לאוכלוסיית הגיל השלישי", אומר ראש העירייה רוביק דנילוביץ'. "המעבדה צפויה לתת מענה חדשני ומקיף לאתגרים השונים בתחומי הרווחה, הבריאות, החינוך, הפנאי ועוד, לאוכלוסייה הבוגרת, להוות חממה לסטארטאפים וליוזמות פורצות דרך בתחום, ובכך לשנות לחלוטין את התפישה כלפי האזרחים הוותיקים ולהפוך אותם לחלק משמעותי בחברה שלנו. כולנו שמים לב כי תוחלת החיים בעולם עולה משנה לשנה, והעולם חייב 'לחשב מסלול מחדש' בכל הקשור לאזרחים הוותיקים. זהו פרויקט יוצא דופן ברמה הבינלאומית, ובזכותו באר שבע צפויה להפוך לעיר המובילה בעולם בתחום החדשנות, המחקר והפתרונות לאוכלוסייה הבוגרת".

תגיות:אפליקציהקשישיםאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה