חדשות בארץ

"180 מטר בתוך ישראל": צה"ל השמיד מנהרת טרור של חמאס

צה"ל התיר לפרסום כי התקיפה באזור רפיח הייתה נגד מנהרת טרור באורך קילומטר וחצי שחפר חמאס מתחת למעבר כרם שלום. המטרה: פיגוע והברחת כלי נשק. דובר צה"ל: "מנהרה שלישית שמסוכלת בחודשיים האחרונים". ליברמן תקף: "המסר לתושבי עזה - אל תשקיעו במנהרות קבורה"

  • כ"ז טבת התשע"ח
המנהרה שהותקפה (צילום: דובר צה"ל)המנהרה שהותקפה (צילום: דובר צה"ל)
אא

אחרי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים אתמול, דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אישר הבוקר כי חיל האוויר השמיד מנהרה ברצועת עזה. מתברר כי מדובר במנהרת טרור שחפר חמאס מתחת למעבר כרם שלום, שהגיעה עד למצרים. "מדובר בהשמדה מוחלטת של מנהרת טרור ייחודית שעוברת מתחת למעבר כרם שלום בדרך למדינת ישראל, מנהרה שלישית שמסוכלת בחודשיים האחרונים", אמר בתדרוך כתבים. "תקפנו את פתח המנהרה בצד הפלסטיני ברפיח. ומאז כוחות פיקוד דרום והחטיבה הדרומית כוחות הנדסה וכוחות מיוחדים פועלים במעבר כרם שלום". 

על פי ההערכות, אורך המנהרה היה כקילומטר וחצי, והיא נחפרה מכיוון רפיח עד לצד המצרי, כשהיא עוברת מתחת למעבר הסחורות מישראל לרצועה. קצת לפני חצות הופצצה המנהרה על ידי חיל האוויר מצד רפיח, פחות מקילומטר מהגבול עם ישראל. המנהרה, כך מתברר עברה לאורך 180 מטר מתחת לצד הישראלי. כעת מתברר כי הסיבה לסגירת מעבר כרם שלום הלילה נועד בשל הפצצת המנהרה והחשש כי פעילי טרור יעברו לצד הישראלי לצורך תכנון פיגוע בכרם שלום וכן הברחת נשק. תא"ל מנליס הבהיר כי "המנהרה מופעלת על ידי חמאס ועוברת מתחת לאתרים אסטרטגיים". עוד הוסיף, כי בחמאס טענו שמדובר במנהרה של משפחה בדואית. "המנהרה יכולה לשמש למגוון פעולות טרור בשטחינו, לרבות פגיעה בבני אדם", הוסיף. זו הייתה המנהרה הרביעית שצה"ל משמיד בשלושת החודשים האחרונים.

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה"ל)

לקראת סוף היום תתקיים הערכת מצב נוספת של צה"ל, אז יוחלט האם לחדש את מעבר הסחורות. תא"ל מנליס הוסיף כי "פעם אחת זה מקרה, פעמיים זה צירוף מקרים ושלוש פעמים זאת שיטה. לצה"ל יש את היכולת המתקדמת בעולם נגד מנהרות, אבל זה לא פתרון קסם ועדיין זה תהליך. עוברים דרך המעבר עשרות אלפי טונות של סחורות כל יום".

שר הביטחון אביגדור ליברמן ציין: "מדובר בהפרת ריבונות ישראלית בוטה, השמדת מערך המנהרות ההתקפיות היא רכיב חיוני במדיניות הפגיעה השיטתית ביכולות האסטרטגיות של חמאס. המסר להנהגת עזה ולתושביה ברור - השקיעו בקדושת החיים ולא במנהרות קבורה".

תגיות:צה"לחמאסמנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה