חדשות בארץ

סקר ערוץ 2: נתניהו מנצח את לפיד וגבאי. ש"ס מתייצבת

הסקר בשיתוף מכון מדגם ומינה צמח ערך התמודדות בין ראש הממשלה לראשי מפלגות יש עתיד והמחנה הציוני. ומה קורה בקלפי? הליכוד (25 מנדטים) מנצח, יש עתיד שניה, גבאי שלישי. יהדות התורה עם 7, ש"ס מתחזקת עם 6

  • כ"ז טבת התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקר של מכון מדגם וד"ר מינה צמח שפורסם אמש בתכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 2, מצא כי לו הבחירות היו נערכות היום הליכוד היה מנצח עם 25 מנדטים, ואילו המחנה הציוני היה זוכה ל-16 בלבד. על פי הסקר, שנערך בקרב 504 נשאלים, המפלגה השניה בגודלה היא מפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד, שזכתה ל-24 מנדטים. הרשימה המשותפת זכתה ב-12 מנדטים והבית היהודי ב-11. עוד על פי הסקר, מפלגת יהדות התורה זכתה בשבעה מנדטים, ישראל ביתנו בשבעה, וש"ס בששה מנדטים (זאת לעומת ארבעה מנדטים שקיבלה בסקר שפורסם לפני כשבועיים ובקר נוסף שפורסם במעריב בסוף השבוע). מרץ קיבלה חמישה מנדטים. עוד עולה מהסקר, כי איחוד של יש עתיד וכולנו יניב 29 מנדטים, יותר מכל מפלגה אחרת. במקרה כזה יזכה הליכוד ב-15 מנדטים והמחנה הציוני יתחזק ויקבל 17. יש לציין כי כרגע משה כחלון לא מתכוון להתאחד עם רשימה אחרת.

הסקר השווה התמודדות של ראש הממשלה עם יו"ר המחנה הציוני. נתניהו קיבל 33 אחוז, גבאי 15, והשאר סירבו להשיב. בסקר בו התמודדו נתניהו ולפיד, קיבל נתניהו 35 אחוז, לפיד 23, ו-42 אחוז סירבו להשיב. סקר נוסף בו השתתפו 600 מצביעי ליכוד, שאל מי צריך להיות ברשימת הליכוד בכנסת הבאה. 76 אחוז בחרו במירי רגב, 68 בגדעון סער, 67 בגלעד ארדן, 61 בציפי חוטובלי ו-53 בחרו בישראל כץ. גם אבי דיכטר, יובל שטייניץ, יולי אדלשטיין, אורן חזן וגילה גמליאל הופיעו בעשירייה הפותחת.

בבחירות האחרונות לכנסת, במרץ 2015, קיבל הליכוד של נתניהו 30 מנדטים. המחנה הציוני של בוז'י הרצוג קיבל 24, הרשימה המשותפת סיימה עם 13, יש עתיד קיבלה 11 מנדטים, כולנו של משה כחלון קיבלה 10, הבית היהודי 8 מנדטים, ש"ס קיבלה 7, ישראל ביתנו ויהדות התורה 6, מרץ קיבלה 5 בלבד.

כזכור, לפני כשבוע וחצי פרסם מכון גאוקרטוגרפיה, בראשות פרופסור אבי דגני, סקר שהציג נתונים מפתיעים: אילו נערכו אז הבחירות, מפלגת הליכוד הייתה מתחזקת וזוכה ב-31 מנדטים. בנוסף, על פי הסקר, מפלגת 'יש עתיד' הייתה זוכה ל-26 מנדטים. כמו כן, על פי הנתונים שנתקבלו, מפלגת המחנה הציוני מאבדת מכוחה, ויורדת ל-13 מנדטים בלבד, לעומת 24 המנדטים שקיבלה בכנסת הנוכחית, ואף הרשימה המשותפת נופלת ל- 9 מנדטים בלבד. על פי הסקר, מפלגת הבית היהודי זוכה ב-12 מנדטים, מפלגת כולנו זוכה ב-8 מנדטים, לאחר מכן, יהדות התורה (7), מרצ (6), והאחרונים ברשימה: ישראל ביתנו וש"ס (4).

תגיות:סקרמפלגות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה