חרדים

הטרנד שהגיע עד מאה שערים: חדרי בריחה לחרדים

אופנת חדרי הבריחה פרצה את גבולות תל אביב לטובת בני ברק ומאה שערים. איך זה קורה? עם כניסות נפרדות, שמירת שבת וצניעות, ופתרון חידות בנושא התנ"ך

  • כ"ד טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

עד היום היו חדרי הבריחה נחלתם של מדינות רבות בעולם, ועכשיו, שנים מועטות לאחר שהגיע לישראל, הטרנד כובש גם את העולם החרדי. בישראל יש כיום יותר מ-250 חדרי בריחה, אולם לאחרונה החל הציבור החרדי להשקיע בחדרים כאלה המותאמים לציבור החרדי. כך למשל, חדר בריחה שהוקם לאחרונה בבני ברק, המותאם לציבור החרדי, עוסק בפתרון חידות בנושא "סודות שלמה המלך". החדר השני הוקם בשכונת "מאה שערים" בירושלים, ה"אנטלויף צימער", שמיועד עבור בני ובנות סמינר ובני ישיבות מהאזור. את המקום פוקדים בחודשים האחרונים יותר ויותר קבוצות של בנות חרדיות, חלקן מגיעות עם תינוקות. החדרים מותאמים לכל הגילאים, ושם מספרים כי לאחרונה חל גידול מהיר בקצב של האוכלוסיה החרדית שמעוניינים לשלב את ההלכה בפתרון החידות.

אז כיצד החדרים מותאמים עבורם? ובכן, בהנהלה משגיחים כי הכניסה לבנים ולבנות תהיה בנפרד, ושומרים על כל כללי הצניעות – בחדרים הללו לא תמצאו תמונות רבות, ואלה שכן יהיו שם יהיו כשרות מבחינה הלכתית ויכללו בעיקר ציורי קיר של וכלי קודש. בנוסף, המקומות הללו סגורים כמובן בשבת ומופעלים על ידי הנהלה חרדית. חרדי הבריחה הללו, מסבירים המנהלים, אושרו גם על ידי רבנים. חדר כזה נפתח לאחרונה גם ברעננה והוא כמובן שומר שבת, חל עליו איסור ייחוד והוא מותאם לציבור.

חדר בריחה, שמוכר בעולם בשםEscape room , הוא למעשה משחק בו אנשים ננעלים בחדר ביחד עם משתתפים אחרים וצריכים להשתמש בחפצים שונים הנמצאים בחדר כדי לפתור סדרה של חידות, למצוא רמזים, לפענח צפנים ולהימלט מהחדר תוך זמן מוגבל. חדרי הבריחה המותאמים למגזר החרדי, כוללים שאלות בענייני תורה והלכה. השחקנים המשחקים במשחקים אלו צריכים להשתמש בכושר הבחנה וחשיבה ביקורתית, יכולות אנליטיות וכישורים אסטרטגיים כדי לצאת מהחדר. חדרי הבריחה מאורגנים מסביב לנושא מסוים. 

תגיות:חרדיםמאה שעריםחדר בריחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה