הסברה ישראלית

איך הפכה חברת ארגון טרור בהולנד - לתומכת נלהבת בישראל?

מה הסיכוי שדווקא היא, מוסלמית 'גאה' תפגוש בבית הסוהר ברב יהודי חב"דניק שישנה את כל התפיסה שלה על היהדות ויהודים? מה הסיכוי שמי שמרצה את עונשה בכלא בגין 'חברות בארגון טרור' - תגיע בדרך לא דרך לסמינר למחנכים לא יהודים במוזיאון 'יד ושם'? סיפורה המדהים של סומאיה סהלה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הכל התחיל בשנת 2006, כאשר סומאיה סהלה - תושבת הולנד ממוצא מוסלמי - נכלאה בבית הסוהר המקומי. מה הסיכוי שדווקא היא, מוסלמית 'גאה' תפגוש בבית הסוהר ברב יהודי חב"דניק שישנה את כל התפיסה שלה על היהדות ויהודים? מה הסיכוי שמי שמרצה את עונשה בכלא בגין 'חברות בארגון טרור' - תגיע בדרך לא דרך לסמינר למחנכים לא יהודים במוזיאון 'יד ושם'?

ובכן, תאמינו או לא, אבל זה בדיוק סיפור חייה של סהלה בת ה-34, שהוריה, מוסלמים ממרוקו, היגרו להאג בשנות ה-60. "גדלתי בסביבה מוסלמית אבל הלכתי לבית ספר הולנדי בהאג", היא משחזרת בראיון ל'מעריב'. זה היה בית ספר חופשי שבו חגגנו חגים של דתות שונות, ואפילו למדתי שיר בעברית".

כאשר הואשמה בשנת 2006 כאמור, התקשרו השוטרים להוריה ואמרו להם שהיא צפויה להיכנס לחקירה בת שעתיים ולאחר מכן תשוחרר. "אלא שהשעתיים הללו הפכו לשלוש שנים בכלא", היא מספרת. במהלכם, עברו חברי הארגון שלה לבית סוהר שמור במדינה, זאת על מנת לוודא שהם לא בורחים לשום מקום. אולם המעבר רק היטיב עמה. "בספריה של אותו בית סוהר פגשתי אדם ששינה את תפיסה המחשבה שלי על כל העולם", היא מסבירה. 

לאדם הזה קוראים הרב אריה היינץ והוא חסיד חב"ד שנוהג לחזק את האסירים היהודים בכלא. "הוא היה מגיע לכלא כדי להוות אוזן קשבת ליהודים שהיו כלואים שם, והוא ראה שאני אוהבת לקרוא ספרי פילוסופיה ושאני קצת מתקשה עם המושגים. יום למחרת הוא הגיע לכלא עם שני מילונים כדי שאוכל לתרגם את המושגים המורכבים".

כשראה הרב את הצמא של סהלה להבין את המושגים בפילוסופיה ודת, הפנה אותה לספרים שמראים כיצד יכול להתאפשר החיבור בין יהודים למוסלמים, למרות הסכסוך ארוך השנים. 

כשהשתחררה סהלה מבית הסוהר שנתיים לאחר מכן, היה ברור לה כמעט מיד במה היא הולכת לעסוק. הפגישה עם הרב היינץ הייתה כה משמעותית עבורה, עד שהיה לה ברור כשמש שעליה לפעול כדי להפוך את צעירי האסלאם הרדיקליים, לקצת יותר אוהדים. "הצעירים האלה ברובם אינם יודעים ערבית, ומקבלים את הפרשנות של הספרים והתנועה הסלפית כמו גם השפעות וואהביות שמורגשות היטב בהולנד", היא מסבירה ואומרת כי מאז הפגישה עם הרב - לא רק שהפכה לאוהדת של ישראל, כעת היא מרצה בתוך 'הגטאות המוסלמיים' שבהם מתרכזים מהגרים. "שם הם מקבלים 'עובדות אלטרנטיביות', כי ההורים שלהם צופים באל-ג'זירה והם רואים רק תעמולה. אין להם מושג שכאן זו הדמוקרטיה המתפקדת היחידה", היא חותמת. 

תגיות:הסברה ישראליתג'יהאד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה