חדשות בעולם

"אל תתפלאו שאין שלום": שגריר ארצות הברית תוקף את הרשות הפלסטינית

בצל הפיגוע בחוות גלעד, דיוויד פרידמן תקף את הרשות הפלסטינית: "אב לששה נרצח בדם קר, חמאס מהלל את הרוצחים וחוקי הרשות מבטיחים להם גמול כלכלי"

  • כ"ג טבת התשע"ח
בעיגול: הרב רזיאל שבח (צילום רקע: דיוויד פרידמן, פלאש 90)בעיגול: הרב רזיאל שבח (צילום רקע: דיוויד פרידמן, פלאש 90)
אא

ביקורת חריפה מצד גורם אמריקאי בכיר על הרשות הפלסטינית. שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן תקף הבוקר בחשבון הטוויטר שלו את התנהלות הרשות בעניין העברת הכספים למשפחות המחבלים. הדברים פורסמו על רקע הפיגוע בקשה בחוות גלעד, בו נרצח בידי מחבלים הרב רזיאל שבח.

"אב ישראל לשישה נרצח בדם קר על ידי מחבלים פלסטינים. חמאס מהלל את הרוצחים, וחוקי הרשות הפלסטינית מבטיחים להם גמול כלכלי", תקף פרידמן. "אל תחפשו סיבות נוספות לכך שאין שלום. מתפלל למען משפחת שבח האבלה". מי שלא נשאר חייב הוא כמובן ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שאמר: "פתאום השגריר פרידמן מזדעזע ממוות? לא שמעתי אותו כשצלף הרג את אברהים אבו תריא קטוע הרגליים או כשהילד מוחמד תמימי נורה ונפצע בראשו. בגלל הצביעות הזו והמוסר הכפול הזה ובגלל עמדות הממשל של טראמפ הסכסוך נמשך והדם ממשיך להישפך".

כזכור, בתום עבודת מטה משותפת למשרדי הביטחון והמשפטים ולכלל גופי הביטחון במדינת ישראל, פרסם אתמול אגף היועץ המשפטי במשרד הביטחון את תזכיר החוק שיילחם בתשלומי הרשות הפלסטינית למחבלים ולבני משפחותיהם. על פי תזכיר החוק, בתום כל שנה יביא שר הביטחון לאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, דו"ח המסכם את הנתונים בדבר סך התשלום השנתי לפעילי טרור שהעניקה הרשות הפלסטינית, במישרין או בעקיפין. בהתאם לדו"ח, ינוכה הסכום מתוך הכספים אשר מועברים על-ידי ממשלת ישראל לידי הרשות הפלסטינית.

בתזכיר נחשף "מחירון הדמים": בשנת 2017 שילמה הרשות לאסירים ואסירים משוחררים למעלה מ-550 מיליון שקל, ולמשפחות מחבלים מתאבדים ולפצועים כ-687 מיליון ש"ח. המדובר בכשבעה אחוזים מתקציב הרשות הפלסטינית. על פי נתוני הרשות, מחבל היושב בכלא הישראלי 3-5 שנים מקבל 2000 שקל בחודש ואילו מחבל השליט ל 20-35 שנים מקבל עשרת אלפים שקל בחודש עד סוף חייו. מחבל נשוי יקבל תוספת של 300 שקל בחודש ועוד 50 שקל עבור כל ילד. אסיר מירושלים יקבל תוספת של 300 שקל בחודש ומחבל אזרח ישראל תוספת של 500 שקל. לשם המחשה השכר הממוצע באיו"ש עומד על קצת יותר מ-2000 שקל בחודש.

תגיות:הרשות הפלסטיניתדיוויד פרידמןהרב רזיאל שבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה