חדשות בריאות

חיסונים בבתי החולים? מעתה גם בעגלות ודוכני המזון

תביעה ייצוגית שהוגשה נגד קופות ובתי החולים, הובילה להסכם פשרה והמוכרים יחויבו להתחסן כדי למנוע העברת מחלות. "מכבי" היא הראשונה שתעגן סעיף חובת התחסנות עם ספקי מזון. בין החיסונים ברשימה: שחפת, אבעבועות רוח וטטנוס

  • כ"ג טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאתנו נוהגי לדבר בחשש כשהם מגיעים לרכוש מזון חשוף בבתי החולים. ובכן, הסכם פשרה ראשון מסוגו במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה נגד משרד הבריאות ושירותי בריאות כללית, יחייב את המוכרים בעגלות ודוכני המזון להתחסן. בהסכם הפשרה, כך מתברר, הפכה קופת חולים מכבי לגוף הראשון שהסכים לעגן את חובת ההתחסנות במכרזים עם ספקי מזון. על פי הפרסום ב"ישראל היום", הקופה תסביר הקופה לעובדים את הסכנות הגלומות בעבודתם בבתי חולים והדרכים להימנע מהן.

כאמור, התביעה הוגשה נגד משרד הבריאות וכללית אך גם נגד שורה של בתי חולים גדולים. עם זאת, עוד על פי הדיווח, הפשרה שהושגה עד כה היא רק לגבי כמה נקודות לממכר מזון במרפאות גדולות של מכבי. כעת, לאחר שבית המשפט קיבל את הסכם הפשרה, מכבי תכניס סעיף בהתקשרות עם הזכיינים שבו היא מחייבת אותם להתחסן והאחריות תחול עליהם.

התובעים היצוגיים, כך מתברר, הם אדם שהועסק בעגלת מזון ואדם מבוגר יותר שנהג לפקוד לעיתים קרובות את בתי החולים ונחשף מספר פעמים לסכנת הזיהום. שניהם טוענים כי על המוכרים להתחסן ברמה אותה הגדיר משרד הבריאות – חיסון נגד מחלות שעוברות באוויר או במגע, וזאת כדי לא לסכן את החולים ועובדי בתי החולים. ההתחסנות כוללת תבחין לשחפת, חיסון נגד אבעבועות רוח, חיסון טטנוס, שעלת ודיפטריה, חיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת ובדיקת נוגדנים או נשאות לדלקת כבד נגיפית מסוג B.

בתביעה הייצוגית שהוגשה על ידי עו"ד אסף כהן בביהמ"ש המחוזי במחוז המרכז צוין כי "חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מ־2016 מחייב לחסן עובדים במערכת הבריאות, ובהם גם עובדי מינהל כמו מזכירות רפואיות, מורים ועובדי תחזוקה שאינם באים במגע עם מטופלים והפרשותיהם". בחוזר צוין כי: "עובדי מערכת הבריאות עלולים עקב עיסוקם להידבק ממטופליהם במחוללי מחלות מידבקות קשות. הם גם עלולים להדביק במחוללים אלו את מטופליהם. לכן קובע משרד הבריאות שעליהם להיות מחוסנים נגד המחלות הקשות החשובות שנגדן קיים חיסון בטוח ויעיל".

תגיות:חיסוןבית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה