חדשות בארץ

עבר בקריאה ראשונה: החוק שיציל את ערוץ 20 מסגירה מיידית

לאחר שבועות בהם ניצב ערוץ 20 בפני סכנת סגירה ממשית, אושר היום (ג') חוק חדש שצפוי להציל את הערוץ. ח"כ בתגובה: "תחילתה של מהפכה"

  • כ"ב טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"חוק ערוץ 20" אושר היום (ג') בקריאה ראשונה בכנסת. מדובר בחוק המעניק אפשרות לערוצים ייעודיים להיהפך לערוצים מסחריים, ביניהם נמצא גם ערוץ 20.

על פי הצעת החוק, הוחלט כי ערוץ 20 יוכל לשדר את החדשות בצורה מוגבלת, ותחנתן לו אפשרות לממן עצמו על ידי פרסומות לאירועים המשודרים בערוץ.

בנוסף, בהתאם לחוק זה יאוחדו מועצת הרשות השנייה עם מועצת הכבלים, על מנת ליצור מצב בו גורם רגולטורי אחד בלבד יטול פיקוח על הערוצים, ובכך יימנע תקציב גדול במימון העלות הנוכחית של 2 המנגנונים המקבילים.

לאחר אישור החוק, "זו תחילתה של 'מהפכת קרא' להתאמת הרגולציה לטכנולוגיה ולמציאות העולמית החדשה", אמר שר התקשורת איוב קרא לאחר אישור החוק, "אני מבטיח שהחוק יעבור במליאה בקריאה שנייה ושלישית עד סוף החודש".

גם ח"כ שרן השכל, יוזמת החוק, התייחסה לאישור: "אנחנו ניצבים היום בפני צעד משמעותי בתחום התקשורת המשודרת בישראל, צעד שאפשר להגדירו כתחילתה של מהפכה. אני שמחה שזו גם עמדתם של שר התקשורת וממשלת ישראל. אין כל הצדקה מוסרית או כלכלית להתערבות של גורם ממשלתי בתכנים של גוף שידור, ולכן מודל הערוצים הייעודיים הוא מודל מיותר, שלא לומר פסול, ואין עוד מקום לקיומו − כפי שקבעה גם המועצה לשידורי כבלים ולוויין כבר לפני שנה."

שכי פרנץ, מנכ"ל ערוץ 20 שעמד לאחרונה בפני סגירה, פרסם הודעה, וזו לשונה: "העברת החוק היא הצעד הראשון בדרך להצלת הערוצים הייעודיים אשר קורסים תחת עול הרגולציה. בזכות החוק יוכל הציבור הישראלי ליהנות מתוכן מגוון ואיכותי לו הוא ראוי. אנו מקווים כי הנחישות של שר התקשורת איוב קרא אשר חרט על דגלו לחולל מהפכה בשוק התקשורת, תבשיל לכדי מעשים של ממש, ויאפשרו שוק פתוח נטול רגולציה מכבידה ומיותרת".

תגיות:ערוץ 20סגירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה