חדשות בארץ

מיקי רוזנטל בהצעת חוק: "להגביל עבודה בשבת, ההעסקה היא בניגוד למורשת"

חבר הכנסת מהמחנה הציוני מפתיע: דורש להטיל על המעסיקים לשלם 300 אחוז ביום המנוחה, כדי להרתיע אותם מלהעסיק עובדים בשבת. "החוק יצמצם את היקף העבודה בשבת"

  • כ"א טבת התשע"ח
מיקי רוזנטל (צילום: פלאש 90)מיקי רוזנטל (צילום: פלאש 90)
אא

לאחרונה עולה לסדר היום הציבורי נושא השבת, כשחוק המרכולים שאמור לעלות להצבעה היום בכנסת וסאגת עבודות הרכבת בשבת הם רק שניים מהנספחים של אחד הנושאים המדוברים בכנסת. מי שמנהיג את הגל הזה הם בעיקר חברי הסיעות החרדיות, אולם היום מתברר כי הצעת חוק חדשה של חבר כנסת מהמחנה הציוני, מיקי רוזנטל, מספחת גם אותו לצדם של אלה המעוניינים לנהוג בכבוד השבת.

על פי הצעת החוק החדשה, עובד שייאלץ לעבוד בשבת ולא יקבל יום מנוחה חלופי, יקבל שכר בגובה 300 אחוז. מטרת החוק, כך נראה, היא להרתיע בעלי עסקים מלהעסיק עובדים ביום המנוחה. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום, עובדים המועסקים שבעה ימים בשבוע ולא מקבלים יום מנוחה חלופי, אינם זכאים לתשלום מיוחד בשל שיטת העסקה זו העומדת בסתירה לתכליתו של חוק שעות עבודה ומנוחה ובניגוד למורשת ישראל. כמו כן, הדבר פוגע באיכות חייו של העובד בכך שנשללת ממנו הזכות ליום מנוחה. לפיכך מוצע לקבוע כי אי מתן מנוחה חלופית תזכה את העובד בתשלום בסכום השווה לשלוש פעמים שכרו הרגיל ביום עבודה".

עוד כתב ח"כ רוזנטל: "מטעמים סוציאליים, אני סבור שנכון להגביל את העבודה בשבת. כל עובד זכאי ליום מנוחה שבועי אחד לפחות. על פי הלמ"ס, 92 אלף איש עובדים כיום 7 ימים רצופים בשבוע ללא חופשה וחלקם לא מבחירה. זו עבדות מודרנית. על פי ההצעה שלי יזכו עובדים כאלה לפיצוי בגובה של 300 אחוז משכרם. החוק יצמצם בהכרח את היקף העבודה בשבת, שכן לחלק מהמעסיקים לא ישתלם לנצל את עובדיהם". יש לציין כי חוק המרכולים ימנע את פתיחת החנויות בשבת, אולם ייתכן שיהיו עסקים כמו חנויות הנוחות שיקבלו היתר לעבודה במסגרת החוק, וההצעה החדשה עלולה להביא לסגירת חלק מהם.

תגיות:מיקי רוזנטלעבודהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה