חדשות בארץ

יום דרמטי בכנסת: כיצד מתכננת הקואליציה להעביר את חוק המרכולים?

אמו של ח"כ מוטי יוגב נפטרה ואי הגעתו להצבעה יוצרת בעיה, אך בקואליציה שוררת אופטימיות: ח"כ גליק ואזולאי ישובו, ושם מגייסים רוב גם ללא ח"כ השכל. הפשרה: חנויות הנוחות

  • כ"א טבת התשע"ח
הכנסת (צילום: פלאש 90)הכנסת (צילום: פלאש 90)
אא

חוק המרכולים, המאפשר לשר הפנים לבטל חוקי עזר עירוניים הנוגעים לפתיחת עסקים בשבת, יחזור היום (שני) למליאה ויעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. החוק אמור לעלות בצל לא מעט בעיות לגיוס הרוב בימים האחרונים: כזכור, בשבוע שעבר נדחתה ההצבעה בשל היעדר רוב, והדבר חולל סערה רבה במשכן הכנסת בשל סירוב האופוזיציה "להתקזז" עם חברי הקואליציה, כך שהתוצאות לא יושפעו מהיעדרותם של חברת הכנסת יהודה גליק (אשתו נפטרה) וחבר הכנסת דוד אזולאי (חופש מחלה). בנוסף, אמש נפטרה אמו של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) והרוב הדחוק נמצא בסכנה. בנוסף, אתמול הודיעה חברת הכנסת שרן השכל כי תמנע מהצבעה, מה שגרם לסערה בתנועה.

ח''כ מוטי יוגב (צילום: פלאש 90)ח''כ מוטי יוגב (צילום: פלאש 90)

למרות הדברים הללו, נכון להבוקר שוררת אופטימיות רבה אצל חברי הקואליציה. ח"כ גליק ישוב לכנסת, ח"כ אזולאי יגיע ויוגב ייעדר כמובן בעקבות הלווית אמו. אמסלם והקואליציה סבורים כי ישנו רוב קטן לטובת אישור החוק. ומה עם האופוזיציה? היא, שמונה 54 חברים בלבד, תחסר את ח"כ יוסי יונה, בשל אבל משפחתי, אך ככל הנראה יתבצע קיזוז עם ח"כ יוגב, שהלווית אמו צפויה להתקיים היום בצהריים בבית העלמין בחוף הכרמל. ככל הנראה, לא יותר מ-58 חברי כנסת יתנגדו לחוק, ולכן הוא צפוי לעבור באמצעות רוב הקואליציה, שמונה 66 חברי כנסת אך מעט מהם צפויים להתנגד. כך למשל, ארבעת חברי ישראל ביתנו יצביעו נגד ההצעה, וגם חברת הכנסת טלי פולסקוב (כולנו) תתנגד. בקואליציה מנסים להשפיע על ח"כ אורלי לוי אבקסיס, שנחשבת לסיעת יחיד באופוזיציה, להצביע בעד החוק. שם סבורים כי אם תצביע בעד או לפחות תימנע מההצבעה, החוק יעבור ללא בעיות.

יש לציין כי בסיעות החרדיות לא ממש מרוצים מניסוח החוק, שעל פי סיכום בין חברי הקואליציה קובע כי חנויות הנוחות בתחנות הדלק יישארו פתוחות, אך ההחרגה לא תחול על אילת שהחנויות בה יישארו סגורות למרות שמדובר בעיר תיירות. יחד עם זאת, נראה כי החוק לא היה עולה להצבעה לולא הסכם הפשרה שהוצע. כזכור, עוד לפני שהחוק יעלה לקריאה שניה ושלישית, אישרה מועצת עיריית חולון את תקנת העזר העירונית לפתיחת 40 עסקים בשבת. החוק אושר ברוב של 11 תומכים, תשעה מתנגדים ושני נמנעים. נראה כי לפני ההצבעה צפוי להתקיים במליאה פיליבסטר נוסף, מרתון נאומים שיימשך שעות ארוכות.

תגיות:חוקקואליציהמרכולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה