חדשות בעולם

כמה יעלה לכם מידע מהמאגר הביומטרי של הודו?

המאגר הביומטרי של הודו נפרץ ופריטים בו זמינים לכל דורש. האם זה מה שעלול לקרות גם למאגר הביומטרי בארץ?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עיתון הטריביון ההודי דיווח על כך שנתונים מתוך המאגר הביומטרי הממשלתי של הודו זמינים לרכישה בתמורה ל-8 דולר. ניתן להשיגם בקלות ברשתות חברתיות.

כדי לנסות זאת רכשו כתבי העיתון שמות משתמש וסיסמאות ואכן הצליחו לקבל בעזרתן גישה למאגר בו שמורים פרטים של מיליארדי הודים. עיתון הטריביון האשים את הרשות ההודית שבשל המאגר שנפרץ עלולים להיות חשבונות בנק שייפרצו.

אולם ברשות ההודית טענו שאין צורך לחשוש, מאחר שלדבריהם "התצוגה הפשוטה של פריטי המידע לא מספיקה כדי לגשת לחשבונות בנק. יש צורך גם בפרטי הזיהוי הביומטריים". עם זאת הם ציינו: "ככל הנראה מדובר במקרה של שימוש בלתי ראוי במאגר". 

אבל עדיין, יש במדינה ההודית כאלו שמתקשים להירגע, ובאופוזיציה כבר טענו: "זהו טירוף, האם צריכים הוכחות נוספות כדי לעצור אותו?!"

יצוין כי המאגר ההודי בנוי באופן דומה מאוד למאגר הביומטרי של משרד הפנים בישראל. הוא גם מכיל צילומי קשתית וטביעות אצבעות, בדיוק כמו במאגר הישראלי. נכון לעתה המאגר הביומטרי בארץ עדיין קיים, למרות התנגדותם של גורמי מקצוע שונים שטוענים כי הדבר עלול לפגוע קשות באזרחי המדינה, במידה ותהיה חלילה מתקפת סייבר או גורמים זדוניים שיפרצו אל המאגר.

תגיות:הודוביומטרימאגר ביומטרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה