חדשות בארץ

מפקד פלוגה גייס כבשה למוצב בצה"ל - לא תאמינו מדוע

מפקד פלוגה בגדוד הסיור של חטיבת הנח"ל, גייס לאחרונה כבשה שאותה החזיק במוצב שעליו הוא אחראי בגבול סוריה. הטיעון שלו היה שהכבשה משמשת למטרות מבצעיות אך כעת טוענים מספר לוחמים כי מדובר ב'עורבא פרח', וכי הכבשה בעצמה אמורה הייתה להיות המטרה שלהם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מפקד פלוגה בגדוד הסיור של חטיבת הנח"ל, גייס לאחרונה כבשה שאותה החזיק במוצב שעליו הוא אחראי בגבול סוריה. הטיעון שלו היה שהכבשה משמשת למטרות מבצעיות אך כעת טוענים מספר לוחמים כי מדובר ב'עורבא פרח', וכי הכבשה בעצמה אמורה הייתה להיות המטרה שלהם.  

לאחר תחקיר קצר של המ"פ הוא טען כי כלל לא הייתה כוונה לירות בכבשה, ושחרר אותה לשטח הפתוח מיד לאחריו. לדברי חלק מהחיילים, המ"פ התכוון להשתמש בכבשה כחלק מהפעילות המבצעית לסיכול גורמי טרור בצד הסורי של הגולן, אולם משתכנית זו לא יצאה אל הפועל, דובר על שחיטת הכבשה וחלוקת בשרה בחגיגה מיוחדת עבור הלוחמים, כזו שתחזק את ההווי היחידתי. 

לדבריהם, הכבשה הוחזקה בתנאים שעל פניו נראו 'נורמליים' אך "מדובר בצער בעלי חיים ובפגיעה של ממש בערכים", אמרו החיילים. 

פרטים אלו הועברו לידי מצ"ח, אולם בשלב זה עדיין לא ברור אם תיפתח חקירה פלילית נגד מפקד הפלוגה. 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי לא הייתה כוונה לפגוע בכבשה בשום שלב, וכי "השימוש בבעלי חיים לצורך מבצעי כמו גם גידול בעלי חיים בשטח בסיסי צה"ל - מנוגד לפקודות הצבא ואסור בתכלית. האירוע המדובר יתוחקר על ידי המפקדים, וצעדים משמעותיים יינקטו בהתאם למסקנות".

תגיות:גיוסצה"לכבשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה