חדשות יהדות

"יהודים יהיו בסכנה": הרב הראשי יוצא נגד עונש מוות למחבלים

הרב יצחק יוסף יצא נגד הצעת החוק שעברה בקריאה טרומית ואף תקף אותה בשיעור השבועי שלו. "תחשבו מה יקרה אם יגזרו על מוחמד עונש מוות, איזה רעש יהיה בעולם. אין רווח בכך"

  • כ' טבת התשע"ח
הרב יצחק יוסף (צילום: פלאש 90)הרב יצחק יוסף (צילום: פלאש 90)
אא

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף יצא נגד הצעת חוק "עונש מוות למחבלים", ואף תקף אותו במהלך שיעורו השבועי בבית כנסת בירושלים. הדברים נאמרים בניגוד להחלטה של מפלגת ש"ס, שהביעה תמיכה מלאה בחוק שאושר השבוע בקריאה טרומית. הרב יצחק יוסף נחשב למקורב להנהגת ש"ס, ולכן הדברים הללו אינם פשוטים. "אם יהיה עונש מוות, הסנהדרין יצטרכו לדון יהודי ששרף. מגיעה לו מיתה, אבל מיתה בידי שמיים. שיקבל חס ושלום את המחלה, או שתהיה תאונת דרכים. אתה יכול להרוג אותו? אנחנו סנהדרין? חס ושלום יהיה עונש מוות ויהרגו יהודי - זה נגד ההלכה. אין שום סמכות כזו בהלכה", אמר. "תחשבו מה יקרה אם בית הדין יפסוק שהמחבל 'מוחמד' מגיע לו עונש מוות. מגזר הדין עד הביצוע איזה רעש יהיה בעולם. היהודים בצרפת ובספרד ובכל המקומות יהיו בסכנה. כל אנשי הביטחון אומרים 'אין בכך רווח'. זה לא קשור לימין או שמאל, כל החכמים היו נגד עונש מוות".

כזכור, מי שנמנע מלהצביע עבור הצעת החוק הייתה מפלגת "יהדות התורה", שהודיעה כי לא תתמוך בחוק שמעורר עניין הלכתי. במפלגה ביקשו לדחות את ההצבעה כדי שיוכלו להתייעץ עם מספר רבנים, אולם ההצבעה נערכה באותו יום ולכן היא החליטה להימנע בסופו של דבר. החוק הוביל לעימות סוער בישיבת הממשלה בכנסת, הישיבה אותה נטש שר הביטחון אביגדור ליברמן. מתברר כי במהלך הישיבה התעמת שר הביטחון עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, בעקבות חילוקי דעות בניהם. על פי ליברמן, הנושא הנדון הוא חלק מההסכם הקואליציוני, בעוד ששטייניץ טען כי יש לקיים דיון "בנושא שיכול לפגוע במדינת ישראל. לפי תקנון הממשלה, בלי דיון השרים לא יכולים לתמוך. גם אם יש הסכמים קואליציוניים, יש מקום להשמיע דעה נוספת". בסופו של דבר, כאמור, אושר החוק בקריאה טרומית.

תגיות:הרב הראשי לישראלעונש מוות למחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה